Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2016
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mårten Fjällström Inte uppkopplad

Mårten Fjällströms avatar

Reg.datum: Feb 2006
Standard Dagordning till ledningsgruppsmöte 31:a mars - 2009-03-25, 09:40

Skriv här om det är något du vill ska tas upp på ledningsgruppsmötet. Vi vill ha in allt innan klockan 14 samma dag som mötet.

punkter som bär över från protokollet för förra mötet:

Citat:
valmaterial

A6flyers, foldrar och affischer tryckta, har kommit till distrikten. Är på väg till eller har kommit till valkretsledarna.

Det finns intresse av mer trycksaker från distriktsledarna. Janne tittar på att ta fram skriv-ut-själv kit. Mer centralt tryckta saker beror på cashflow, janne kollar det också. En idé som nämndes var riktad donation för ändamålet.

- statusrapport på det

Citat:
Turné

Stefan var inte närvarande, utan får rapportera intresset bland kandidaterna nästa vecka. Kalmar och Karlskrona vill gärna ha dit EU kandidater och något av toppnamnen i partiet för att entusiasmera folk.

- statusrapport på det

Om det inte är klart för beslut/behöver input kan statusrapporter läggas i rapporttråden

"Med bevis finns inga hinder att döma så kallade muslimer i svenska domstolar, det sker dagligen. Terroristlagstiftningen gäller bara så kallade muslimer som är oskyldiga i lagens mening." - Jan Guillou

Svara med citat
  (#2) Gammal
Kadelake Inte uppkopplad

Kadelakes avatar

Reg.datum: Jul 2006

Länk: #135174
Standard RE: Dagordning till ledningsgruppsmöte 31:a mars - 2009-03-30, 13:23

Foundraisingkampanj för euvalet

En riktad kampanj för att få in pengar till trycksaker och annat kampanjmateriell, ursprungligen Mårtens idé tror jag.

Förslagsvis kan vi göra en sida där vi visar upp affischerna, foldrarna mm. Skriver att våra duktiga medlemmar sprider dom så snabbt att vi inte har råd att förse dem med alla de skulle behöva. Det skulle ge väldigt positiva signaler och peppa våra medlemmar men visa att vi behöver mer pengar/prylar för att nå vår potential. Sidan lansera sen samtidigt över våra bloggar.

Jag tror en sån kampanj kan ge mycket pengar. Blev imponerad av hur många medlemmar vi fick under "gå med i piratpartiet-dagen" så det här tror jag helt klart är värt ett försök.

Kandiderar till styrelsen

Svara med citat
  (#3) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #135197
Standard RE: Dagordning till ledningsgruppsmöte 31:a mars - 2009-03-30, 19:00

Volontärer, fortsatt kapitel. Vad kommer det sig - rent praktiskt, ur vårt perspektiv - att de inte blir uppringda, när de ber att få engagera sig? Vilken detalj i vår vardag gör att det inte blir av, och hur bygger vi runt den?

Turné, jag har en draftplan för mig som bitvis sammanfaller med Stefan (i Göteborg och Malmö/Lund).

Svara med citat
  (#4) Gammal
Kadelake Inte uppkopplad

Kadelakes avatar

Länk: #135200
Standard RE: Dagordning till ledningsgruppsmöte 31:a mars - 2009-03-30, 19:10

Datasystemet för att hantera vallokalerna

Vårt system där samtliga vallokaler listas och frivilliga kan anmäla sig för att lägga ut valsedlar.

Hur går arbetet och när beräknar det var driftsklart?

Kandiderar till styrelsen

Svara med citat
  (#5) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Länk: #135204
Standard RE: Dagordning till ledningsgruppsmöte 31:a mars - 2009-03-30, 20:22

Vill köra en nationell kampanj på Emmas Ipredia. Inget stort, men ett utskick och ett pressmeddelande. Bloggosfären har hakat på på ett sätt som visar att idén bär och bär bra.

Svara med citat
  (#6) Gammal
Richie Inte uppkopplad

Richies avatar

Länk: #135245
Standard RE: Dagordning till ledningsgruppsmöte 31:a mars - 2009-03-31, 10:05

Svarta kläder i piratshopen.

Om nu målet med shopen är att få ut vår logga på så många kroppar som möjligt är det ju underligt om vi ska göra en skivbolagsbossvurpa och hävda att vi vet bättre än kunderna vad de vill ha. Jag menar att alternativet till svarta kläder är inte att vi på något sätt får folk att köpa och bära kläder i andra färger, utan de kommer helt enkelt att låta bli.

Vi har inte råd att missa en enda reklamplats på det här sättet.

-- Old pirates never die, they just row faster
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Richie  
Svara med citat
  (#7) Gammal
Mab Inte uppkopplad

Mabs avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #135290
Standard RE: Dagordning till ledningsgruppsmöte 31:a mars - 2009-03-31, 15:49

Citat:
Richie (2009-Mar-31)Svarta kläder i piratshopen.

Om nu målet med shopen är att få ut vår logga på så många kroppar som möjligt är det ju underligt om vi ska göra en skivbolagsbossvurpa och hävda att vi vet bättre än kunderna vad de vill ha. Jag menar att alternativet till svarta kläder är inte att vi på något sätt får folk att köpa och bära kläder i andra färger, utan de kommer helt enkelt att låta bli.

Vi har inte råd att missa en enda reklamplats på det här sättet.

Fast där har väl historien visat att du har fel. Vi har mängder av personer som köpt lila kläder. Något jag tvivlar på att de skulle göra om det fanns ett svart alternativ.

Nu har jag inte något emot svarta kläder rakt av (även om man behöver fundera en hel del på hur man ska designa dem för attundvika bilden av en svart massa när våra medlemmar syns i grupp), men argumentet "annars köper de inte några kläder" håller inte.

Möjligen att vi skulle sälja än mer kläder, men det tror jag faktiskt inte att shoppen som den fungerar idag (jag och JK gör allt) klarar av att hantera.

www.mab.nu
  Skicka ett meddelande via ICQ till Mab Skicka ett meddelande via MSN till Mab  
Svara med citat
  (#8) Gammal
Anders Hedberg Inte uppkopplad

Länk: #135298
Standard RE: Dagordning till ledningsgruppsmöte 31:a mars - 2009-03-31, 17:35

Citat:
Rick Falkvinge (2009-Mar-30)Volontärer, fortsatt kapitel. Vad kommer det sig - rent praktiskt, ur vårt perspektiv - att de inte blir uppringda, när de ber att få engagera sig? Vilken detalj i vår vardag gör att det inte blir av, och hur bygger vi runt den?

De flesta i Syd är ringda även om status är fel i systemet.

* Praktiskt så saknar jag en funktion för att ta tillbaka en volontär från en valkretsledare. Typ när någon har för mycket att göra behöver man kunna omfördela till en annan/mig.

* Praktiskt 2, en länk från Pirateweb hade varit bra. Nu får man söka bland gamla mail för att hitta länken till sidan.

Svara med citat
  (#9) Gammal
Anders Hedberg Inte uppkopplad

Länk: #135299
Standard RE: Dagordning till ledningsgruppsmöte 31:a mars - 2009-03-31, 17:45

Citat:
Kadelake (2009-Mar-30)Foundraisingkampanj för euvalet

En riktad kampanj för att få in pengar till trycksaker och annat kampanjmateriell, ursprungligen Mårtens idé tror jag.

http://www.milliondollarhomepage.com/

Jag skulle vilja köpa pixlar i webshoppen av två orsaker -

1. För att det är skoj. Se även hans FAQ.

2. För att mitt företag ska kunna köpa pixlar som reklamplats. Moderaterna säljer motsvarande annonsplatser i sina tidningar, dvs det är i första hand sponsring av partiet, i andra hand reklam.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Dagordning till ledningsgruppsmöte 4:e augusti Mårten Fjällström Ledningens dagordningar och kallelser 4 2009-08-06 16:50
Dagordning till ledningsgruppsmöte 18:e augusti Mårten Fjällström Ledningens dagordningar och kallelser 0 2009-08-04 20:26
Dagordning till ledningsgruppsmöte 14:e april Mårten Fjällström Ledningens dagordningar och kallelser 2 2009-04-14 19:01
Dagordning till ledningsgruppsmöte 7:e april Mårten Fjällström Ledningens dagordningar och kallelser 4 2009-04-08 02:18
Dagordning till ledningsgruppsmöte 24:e mars Mårten Fjällström Ledningens dagordningar och kallelser 3 2009-03-24 14:39