Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2016
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mårten Fjällström Inte uppkopplad

Mårten Fjällströms avatar

Reg.datum: Feb 2006
Standard Dagordning till ledningsgruppsmöte 21:a april - 2009-04-14, 20:28

text required

"Med bevis finns inga hinder att döma så kallade muslimer i svenska domstolar, det sker dagligen. Terroristlagstiftningen gäller bara så kallade muslimer som är oskyldiga i lagens mening." - Jan Guillou

Svara med citat
  (#2) Gammal
Mab Inte uppkopplad

Mabs avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #137953
Standard RE: Dagordning till ledningsgruppsmöte 21:a april - 2009-04-15, 20:31

Hej

Jag vet inte om det är partiledningen eller styrelsen som är rätt instans för den här frågan, men jag räknar med att om jag slänger upp den här så hamnar den rätt tillslut.

Jag är en av partiets toppkandidater i EU-valet och tillika en av våra mest rutinerade debattörer. Jag har dessutom dedikerat all min tid från nu fram till valet till att arbeta med partiets kampanj, dvs jag har inga andra förpliktelser som tar min tid, varken studier eller arbete. Min tid är partiets.

Dock finns det bara så mycket jag kan göra i Uppsala innan invånarna här har blivit mätta på att höra min röst vilket innebär att jag med stor sannolikhet gör mer nytta på andra platser. Därför anser jag att partiet, i mån av resurser, bör dedikera pengar till en respott för mig och för andra toppkandidater som avser att resa runt och stötta de lokala kampanjarbetet. Jag tror att det är en sund investering för partiet att skicka framför allt mig, Christian och Amelia andersdotter land och rike runt för att delta i manifestationer, torgtala och dylikt.

Därför föreslår jag att:

Partiet avsätter 10 000 kr per person till resekostnader till de tre översta kandidaterna på vår valsedel och 5 000 kr per person till de tre efterföljande kandidaterna.

www.mab.nu
  Skicka ett meddelande via ICQ till Mab Skicka ett meddelande via MSN till Mab  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Anders Hedberg Inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2006

Länk: #139637
Standard RE: Dagordning till ledningsgruppsmöte 21:a april - 2009-04-20, 19:10

Citat:
Mab (2009-Apr-15)

Jag har dessutom dedikerat all min tid från nu fram till valet till att arbeta med partiets kampanj, dvs jag har inga andra förpliktelser som tar min tid, varken studier eller arbete. Min tid är partiets.

Bra Mab!

Kandidaternas tid och motivering behöver vi diskutera inför nästa valrörelse.

1. Flera kandidater är inte tillgängliga. Är det inte privata saker så är det Ung Piratkonferanser varje helg. Som en frustrerad medlem uttryckte det "Vad i Helvete håller de på med? Vi är mitt i en valrörelse!" Många nyckelpersoner lokalt är helt enkelt inte här just nu... samtidigt som vissa medlemmar jobbar häcken av sig för att få in de i EU.

2. Kandidaterna tror inte de kommer in i EU utan att peta bort någon högre upp. Vilket de inte vill. Vi är trevliga personer.

3. Studenterna har tentor på helt omöjliga tider som lördagar. Vi kan inte räkna med dem... De som jobbar oregelbundet samma sak.

4. Var, när och hur befinner sig en kandidat? Personliga kalendrar som Rick har tack.

Svara med citat
  (#4) Gammal
Anders Hedberg Inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2006

Länk: #139640
Standard RE: Dagordning till ledningsgruppsmöte 21:a april - 2009-04-20, 19:13

Valia har bara informationsaffischer till vallokalerna.

Citat:
De har tagits fram för att finnas i vallokaler och röstningslokaler där man ska rösta och finns inte i någon upplaga utöver vad som går åt till detta.

Om det nästa år blir ett mer organiserar skolval i alla skolor får vi överväga att trycka upp dem så att det även räcker till skolvalet.

Med vänlig hälsning

Vivan Nilsson

Valmyndigheten

Svara med citat
  (#5) Gammal
Rikard Fröberg Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2008

Länk: #140074
Standard RE: Dagordning till ledningsgruppsmöte 21:a april - 2009-04-21, 13:51

Jag stödjer mabs förslag. jag tycker det är minst sagt rimligt.

Svara med citat
  (#6) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #140452
Standard RE: Dagordning till ledningsgruppsmöte 21:a april - 2009-04-21, 23:00

Inget möte?

Inga protokoll från detta och förra mötet ser jag.

Vad var hemlisen som Rick tog upp förr veckan?

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#7) Gammal
Björn Felten Inte uppkopplad

Björn Feltens avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #140565
Standard RE: Dagordning till ledningsgruppsmöte 21:a april - 2009-04-22, 11:02

Citat:
Anders Hedberg (2009-Apr-20)2. Kandidaterna tror inte de kommer in i EU utan att peta bort någon högre upp. Vilket de inte vill. Vi är trevliga personer.
Inte jag! Jag är otrevligheten personifierad! Jag petar utan att tveka bort alla de nio som står ovanför mig.

Citat:
4. Var, när och hur befinner sig en kandidat? Personliga kalendrar som Rick har tack.
Min är väldigt enkel. Tillgänglig 24/7. Reser vart som helst (bara jag slipper betala resan). Talar i och för sig utpräglad göteborgska, men om inte det utgör något hinder så talar jag hellre än bra - och länge om så skulle krävas. Ring maj sänn (tm Macken)!

Fler frågor?

--
Bad officials are elected by good citizens who do not vote.
-- George Jean Nathan (1882-1958)

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Dagordning till ledningsgruppsmöte 18:e augusti Mårten Fjällström Ledningens dagordningar och kallelser 0 2009-08-04 20:26
Dagordning till ledningsgruppsmöte 14:e april Mårten Fjällström Ledningens dagordningar och kallelser 2 2009-04-14 19:01
Dagordning till ledningsgruppsmöte 7:e april Mårten Fjällström Ledningens dagordningar och kallelser 4 2009-04-08 02:18
Dagordning till ledningsgruppsmöte 31:a mars Mårten Fjällström Ledningens dagordningar och kallelser 8 2009-03-31 17:45
Dagordning till ledningsgruppsmöte 24:e mars Mårten Fjällström Ledningens dagordningar och kallelser 3 2009-03-24 14:39