Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2016
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mist Inte uppkopplad

Mists avatar

Reg.datum: Apr 2006
Standard Handelsbanken: Ny inloggning till Internettjänsten - 2009-04-21, 21:53

Citat:
Ny inloggning till Internettjänsten

Successivt kommer inloggningskort och kortläsare att ersätta nuvarande inloggningssätt i privattjänsten.

Våra företagstjänster berörs inte.

Så här går bytet till

Du behöver inte göra någonting. När det är dags för dig att byta skickar vi brev hem till dig med allt du behöver för att komma igång med den nya inloggningen.

En smartare lösning

I den nya inloggningen använder du en kortläsare, ett personligt inloggningskort och en PIN-kod för att logga in och godkänna dina bankärenden. Med vår nya inloggning får du en flexibel lösning med hög säkerhet och flera funktioner.

Istället för att som idag ange ditt lösenord på datorn ska du fortsättningsvis ange en PIN-kod på en separat kortläsare. Med hjälp av kortläsaren kan du tryggt utföra dina bankärenden på vilken dator som helst. Internettjänsten fortsätter vara kostnadsfri.

Säkrare internetköp

Kortläsaren använder du också för att styrka din identitet när du handlar på nätet. Då använder du kortläsaren tillsammans med ditt MasterCard- eller Visa-kort och kortets PIN-kod.

Ny inloggningssida

I samband med lanseringen förändrar vi utseendet på inloggningssidan och kompletterar den med två nya inloggningsval.

Det var fasikens inte en dag för sent. Även fast Nexus etc. funkar med GNU/Linux är det inte helt smärtfritt. Men med en Token ID dosa blir det tokenkelt och smidigt även för GNU/Linux användare och andra OS.

*meep meep*

Svara med citat
  (#2) Gammal
holmstrom Inte uppkopplad

holmstroms avatar

Reg.datum: Apr 2009

Länk: #140577
Standard RE: Handelsbanken: Ny inloggning till Internettjänsten - 2009-04-22, 11:56

Har aldrig testat att få igång Nexus på GNU/Linux (har själv e-leg med Nordea och brukar alltid låna min flickväns dator när jag behöver använda det), tack för tipset! Går det att köra native eller genom emulation?

"Sortez les fourches et nettoyez la guillotine!"

Svara med citat
  (#3) Gammal
konaya Inte uppkopplad

Reg.datum: May 2009

Länk: #145104
Standard RE: Handelsbanken: Ny inloggning till Internettjänsten - 2009-05-06, 13:45

Äntligen! Nu ska jag bara få gensvar från min bank (Swedbank) att sluta använda helt onödig javascript för formulärpostning, så jag kan börja använda links för mina bankärenden. Sen är jag nöjd med bankerna

------------------------------------------

Gentoo@X86_64

Svara med citat
  (#4) Gammal
Obrell86 Inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2008

Länk: #145108
Standard RE: Handelsbanken: Ny inloggning till Internettjänsten - 2009-05-06, 13:56

Nexus Personal fungerar native i 32bitars linux, jag skulle gissa på att det är för att de skulle få in det som säkerhetsprogram i BankID. Det blir lite lurigare om du sitter på en 64bitars installation som jag själv. Men efter en hel del trixande lyckades jag få det till att funka med BankID iaf.

Om du försöker logga in på Handelsbanken från linux så får du en installationsfil/instruktioner. Ännu enklare är det att gå till install.bankid.com.

Jag antar dock att de fortfarande kommer att köra med Nexus Personal men med bankkortet som Token istället för ett certifikat.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
lösenord funkar inte till PP:s meil OCH felanmälan om inloggning till PW MarieVga Buggrapportering (STÄNGD) 0 2009-06-10 16:07
Inloggning på piratweb tranquillity Stockholm 3 2009-04-08 20:09
Inloggning mail Tommy Florstedt Forumgruppen/teknisk support 2 2008-04-30 15:06
Inloggning på hemsidan Freeman Forumgruppen/teknisk support 2 2006-09-14 12:00
Inloggning funkar ej? gothbarbie Forumgruppen/teknisk support 4 2006-06-09 07:12