Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2016
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
drhex Inte uppkopplad

drhexs avatar

Reg.datum: Apr 2009
Standard Val av partigrupp i EU - 2009-06-08, 20:26

Vem är det som fattar beslutet om vilken partigrupp vi helst vill tillhöra, ifall förhandlingar ger att vi har en valmöjlighet?

Är det Rick och Christian som tänker till eller kommer man att presentera föe & nackdelar med olika grupper här och låta oss medlemmar tycka till?

Och när kan vi vänta oss något slags besked?

Joakim Rosqvist, KL Knivsta

Svara med citat
  (#2) Gammal
Mårten Fjällström Inte uppkopplad

Mårten Fjällströms avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #155848
Standard RE: Val av partigrupp i EU - 2009-06-08, 20:52

Styrelsen fattade idag beslutet att det är styrelsen som i sista hand fattar beslutet. Och att parlamentarikern får i uppdrag att inleda förhandlingar (vi vet officiellt vem det blir på onsdag).

Jag vet ärligt talat inte vad som kommer förhandlas om i detalj, det beror väl på vad grupperna säger i den initiala rundan. Generellt ser jag det som att i en del förhandlingssituationer vill man spela med korten hårt tryckta mot bröstet för att inte andra ska läsa dem. Och i andra situationer vill man ha så många ögon som möjligt för att många tänker bättre en få. Därför har jag idag ingen riktig åsikt om stegen mellan att det startar och att det slutar. (Och så är jag trött och seg i huvudet, vilket också inverkar.)

"Med bevis finns inga hinder att döma så kallade muslimer i svenska domstolar, det sker dagligen. Terroristlagstiftningen gäller bara så kallade muslimer som är oskyldiga i lagens mening." - Jan Guillou

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Vilken partigrupp vill vi gå med i? Christian Engström Allmän information och frågor 179 2009-06-29 00:58
EU-kritisk partigrupp bildad i parlamentet Fahrenheit451 PP i media 2 2009-06-24 15:53
Hur välja partigrupp? DanceK Övrig piratpolitik 6 2009-06-12 21:52