Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2016
Mötesklocka   

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Rikard Fröberg Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2008
Standard RE: Vilken partigrupp vill vi gå med i? - 2009-06-11, 11:18

Jag tycker att förhandlingarna med de olika grupperna ska vara så transparenta som möjligt, så att vi kan ta ställning baserat på vad som framkommer under förhandlingen.

(#2) Gammal
Björn Felten Inte uppkopplad

Björn Feltens avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #157209
Standard RE: Vilken partigrupp vill vi gå med i? - 2009-06-11, 11:26

Citat:
Rikard Fröberg (2009-Jun-11)Jag tycker att förhandlingarna med de olika grupperna ska vara så transparenta som möjligt, så att vi kan ta ställning baserat på vad som framkommer under förhandlingen.
Förhandlingarna med EHRG kan vi ju rent av föra här på vårt eget forum, eftersom det i så fall kommer att vara vår alldeles egen grupp.

--
Bad officials are elected by good citizens who do not vote.
-- George Jean Nathan (1882-1958)

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

(#3) Gammal
Billy Gellerstedt Inte uppkopplad

Billy Gellerstedts avatar

Reg.datum: Apr 2008

Länk: #157224
Standard RE: Vilken partigrupp vill vi gå med i? - 2009-06-11, 11:54

Leta på 6 andra partier i 6 andra länder så kan vi fixa en sådan grupp.. men ser hellre att vi är i en större grupp där vi kan tjöta mer på våra gruppmedlemmar..

+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+

A pirate I was meant to be, trim the sails and roam the sea!

+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+

(#4) Gammal
Jonatan Walck Inte uppkopplad

Jonatan Walcks avatar

Länk: #157223
Standard RE: Vilken partigrupp vill vi gå med i? - 2009-06-11, 11:54

Citat:
Björn Felten (2009-Jun-11)
Citat:
Rikard Fröberg (2009-Jun-11)Jag tycker att förhandlingarna med de olika grupperna ska vara så transparenta som möjligt, så att vi kan ta ställning baserat på vad som framkommer under förhandlingen.

Förhandlingarna med EHRG kan vi ju rent av föra här på vårt eget forum, eftersom det i så fall kommer att vara vår alldeles egen grupp.
Jag har inte läst mycket om tankarna bakom EHRG innan, men rent spontant låter det som en rätt bra idé om vi lyckas ro den i land. Det kan nog vara en utmaning dock.

Transparenta förhandlingar skulle ge väldigt mycket för våra 50 000 medlemmar! Om inte annat skulle jag verkligen uppskatta att den som håller i förhandlingarna (CE eller annan) rapporterar så mycket som möjligt antingen via forumet eller någon annan kanal.

Jag tror nog förresten inte på IND, framförallt för mediabilden av den gruppen i Sverige. Den respons jag fått av folk på stan inför detta val var nog vad som helst förutom IND. Vi måste förhandla oss fram till bästa dealen, och inte tänka för mycket på vänster/höger-skalan då det är vår politik som ska fram, det har vi sagt sen dag ett. Personliga värderingar ska inte komma ivägen för att få in Piratpartiet i Europa.

(#5) Gammal
Kjella Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #157227
Standard RE: Vilken partigrupp vill vi gå med i? - 2009-06-11, 11:59

Citat:
Björn Felten (2009-Jun-11)Förhandlingarna med EHRG kan vi ju rent av föra här på vårt eget forum, eftersom det i så fall kommer att vara vår alldeles egen grupp.

Forsvinner ikke da mye av poenget med å kunne stemme med gruppen i bytte mot støtte i våre spørsmål? Da står vi friere men til hva? Vi har 'ingen åsikt' i mange spørsmål, og det er vel ikke forbudt å prate med folk i andre grupper selv om vi går med i en?

(#6) Gammal
micke_nordin Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2009

Länk: #157237
Standard RE: Vilken partigrupp vill vi gå med i? - 2009-06-11, 12:21

Citat:
[

Forsvinner ikke da mye av poenget med å kunne stemme med gruppen i bytte mot støtte i våre spørsmål? Da står vi friere men til hva? Vi har 'ingen åsikt' i mange spørsmål, og det er vel ikke forbudt å prate med folk i andre grupper selv om vi går med i en?

Jo, att sätta i hop en egen grupp är nog ungefär lika bra som att vara grupplösa. Vi behöver vara med i en etablerad grupp som får många utskottsplatser och rapporter. Annars får vi inga möjligheter att påverka.

/Micke

(#7) Gammal
joonicks Inte uppkopplad

joonickss avatar

Reg.datum: May 2009

Länk: #157252
Standard RE: Vilken partigrupp vill vi gå med i? - 2009-06-11, 12:59

Jag har ingen åsikt i frågan utan litar på att CE och andra som har mer politisk erfarenhet kan skaffa oss en bra förhandligsposition.

(#8) Gammal
Mandala Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2009

Länk: #157254
Standard RE: Vilken partigrupp vill vi gå med i? - 2009-06-11, 13:00

De gröna. Carl Schlyter hellre än Marit Paulsen, mycket hellre. Annars EHRG, men en ny grupp blir kanske väldigt liten?

(#9) Gammal
Svante Inte uppkopplad

Reg.datum: May 2009

Länk: #157256
Standard RE: Vilken partigrupp vill vi gå med i? - 2009-06-11, 13:04

Jag tycker inte att vi borde fokusera alltför mycket på hur gruppvalet påverkar våra opinionssiffror i Sverige. Kan vi påverka den liberala gruppen vore det jättebra för att få igenom våra frågor, på grund av storleken och den tidigare nämnda vågmästarrollen. Frågorna är ju det partiet bildades för, och borde fokusera på i första hand.

Det beror förstås på vilken möjlighet vi faktiskt skulle ha att påverka en så stor grupp. Om vi får ett så dåligt erbjudande från ALDE att vi skulle kunna påverka mer i den gröna gruppen bör vi förstås välja den.

(#10) Gammal
Björn Felten Inte uppkopplad

Björn Feltens avatar

Länk: #157260
Standard RE: Vilken partigrupp vill vi gå med i? - 2009-06-11, 13:09

Citat:
Kjella (2009-Jun-11)Forsvinner ikke da mye av poenget med å kunne stemme med gruppen i bytte mot støtte i våre spørsmål? Da står vi friere men til hva? Vi har 'ingen åsikt' i mange spørsmål, og det er vel ikke forbudt å prate med folk i andre grupper selv om vi går med i en?
Men då!

Är det verkligen någon som tror att vi skall kunna påverka något enbart genom snällt inlemma oss i en viss gruppfålla och sedan rösta si eller så?

Vi är väl för Jösse namn där nere för att röra om i grytorna i första hand? För att skapa uppmärksamhet kring alla HR-fientliga förslag som ständigt poppar upp?

--
Bad officials are elected by good citizens who do not vote.
-- George Jean Nathan (1882-1958)

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
EU-kritisk partigrupp bildad i parlamentet Fahrenheit451 PP i media 2 2009-06-24 15:53
Hur välja partigrupp? DanceK Övrig piratpolitik 6 2009-06-12 21:52
Val av partigrupp i EU drhex Övrig piratpolitik 1 2009-06-08 20:52
Vilken europeisk politik för unga vill du se? Mab Ung Pirat - allmänt 4 2008-05-30 15:37
Nu vill EU registrera vilken ras du tillhör Joakim Holgersson PP i media 46 2007-10-03 23:53