Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Calandrella Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2009
Standard EU inför massövervakning - se upp för Stockholmsprogrammet! - 2009-07-09, 11:48

Henrik Alexandersson skriver på sin blogg (http://henrikalexandersson.blogspot....i-tysthet.html) om Stockholmsprogrammet. Stockholmsprogrammet, som ska börja disskuteras av EU:s justitieministrar nästa vecka, innehåller många punkter för massövervakning, bland andra:

Citat:

* Ett utökat samarbete mellan EU och USA "in the field of freedom, security and justice".

* Nationella anti-terroristcenter i alla EU-stater, som skall rapportera in till Bryssel.

* Alla EU-stater skall dela sin underrättelseinformation med alla andra medlemsländer.

* Mer, och mer effektiv, "data-mining".

* Realtidstillgång till uppgifter om till exempel medborgarnas resor, bankaffärer, mobilpositioner, internetanvändning samt till fingeravtryck och porträtt.

* Effektiviserad övervakning genom aktiv insamling av enskilda medborgares elektroniska fotspår.

* EU-standardisering av övervakning.

* EU-harmonisering för att undanröja legala hinder för övervakning och avlyssning.

* Analys på EU-nivå av matrial från medlemsstaternas övervakning och massavlyssning.

* En utökad EU-byråkrati för övervakning, avlyssning och analys, kallad SitCen.
Jag har skrivit om det på min blogg (http://calandrella.wordpress.com/200...uropean-union/) och skickat insändare. Gör det ni också! Men detta bör uppmärksammas ännu mer. Piratpartiet bör emm skicka ett pressmeddelande om det. Vad tycker ni?

Piratpartiet måste utvecklas till det frihetliga, humanistiska parti vi har potentialen att bli. Med demokratin som verktyg och de mänskliga rättigheterna som mål kan vi segra, få igenom vår politik och åstadkomma det vi alla kämpar för politiskt: att förbättra världen.
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Calandrella  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Sinbad Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #162194
Standard RE: EU inför massövervakning - se upp för Stockholmsprogrammet! - 2009-07-09, 11:59

Är det här ett skämt eller?

Vi har pratat om det här och hela tiden varnat för att "i teorin skulle övervakningen kunna utvecklas till detta", men jag har endast sett den verkligheten i mina mardrömmar... och i filmer som Minority Report.

Nu börjar de alltså på allvar arbeta för den verkligheten, trots att de tidigare kallat oss för konspirationsteoretiker och paranoida domedagsprofeter?

Jag fortsätter förvånas över ledarnas dumhet.

Optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, pessimisten fruktar att det är sant
  Skicka ett meddelande via ICQ till Sinbad Skicka ett meddelande via MSN till Sinbad  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Fahrenheit451 Inte uppkopplad

Fahrenheit451s avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #162201
Standard RE: EU inför massövervakning - se upp för Stockholmsprogrammet! - 2009-07-09, 13:05

Har länge ansett att vi är på väg mot maktelitens "nya världsordning" och är därmed en sådan där konspirationsteoretiker. Systemkritiker= terrorist.

---------------

"Demokrati uppstår när man eftersträvar alla medborgares frihet och jämlikhet och tar hänsyn till deras antal men inte deras art"; Aristoteles

Jonathan Müller

Ny mycket bättre blogg
http://liebenow.wordpress.com/

Svara med citat
  (#4) Gammal
megaman Inte uppkopplad

megamans avatar

Reg.datum: Mar 2007

Länk: #162202
Standard RE: EU inför massövervakning - se upp för Stockholmsprogrammet! - 2009-07-09, 13:14

Tråkigt utveckling med tyvärr väntat, Orwell skrev inte sin bok 1984 på skämt. Eliten närmar sig total kontroll nu, WHO lär ta över mycket genom den skapade "svininfluensan". Om Lissabonfördraget går igenom lär det gå utför än fortare.

Svara med citat
  (#5) Gammal
Fahrenheit451 Inte uppkopplad

Fahrenheit451s avatar

Länk: #162204
Standard RE: EU inför massövervakning - se upp för Stockholmsprogrammet! - 2009-07-09, 13:30

Citat:
megaman (2009-Jul-09)Tråkigt utveckling med tyvärr väntat, Orwell skrev inte sin bok 1984 på skämt. Eliten närmar sig total kontroll nu, WHO lär ta över mycket genom den skapade "svininfluensan". Om Lissabonfördraget går igenom lär det gå utför än fortare.

Hoppas verkligen att man är ute och cyklar, men jag ser tyvärr ingenting som tyder på det. Inte många heller som synat muslim/terrorist kortet och är därmed en del av lögnen som gör det hela möjligt.

---------------

"Demokrati uppstår när man eftersträvar alla medborgares frihet och jämlikhet och tar hänsyn till deras antal men inte deras art"; Aristoteles

Jonathan Müller

Ny mycket bättre blogg
http://liebenow.wordpress.com/

Svara med citat
  (#6) Gammal
Martin Ekdahl Inte uppkopplad

Martin Ekdahls avatar

Reg.datum: Feb 2009

Länk: #162214
Standard RE: EU inför massövervakning - se upp för Stockholmsprogrammet! - 2009-07-09, 14:32

Citat:
Fahrenheit451 (2009-Jul-09)
Citat:
megaman (2009-Jul-09)Tråkigt utveckling med tyvärr väntat, Orwell skrev inte sin bok 1984 på skämt. Eliten närmar sig total kontroll nu, WHO lär ta över mycket genom den skapade "svininfluensan". Om Lissabonfördraget går igenom lär det gå utför än fortare.

Hoppas verkligen att man är ute och cyklar, men jag ser tyvärr ingenting som tyder på det. Inte många heller som synat muslim/terrorist kortet och är därmed en del av lögnen som gör det hela möjligt.

Hade jag varit mer konspiratoriskt lagd så hade jag verkligen trott att 9/11 var vår tids Reichtagsbrand som skapats i syfte att legitimera en ny maktordning. Det får vara hur det vill med den saken. Synd bara att det nya övervakningssamhället ska gå under vår kära gamla huvudstads namn.

They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. – Benjamin Franklin

Följ mig på Twitter.

Svara med citat
  (#7) Gammal
Tuxie Inte uppkopplad

Tuxies avatar

Länk: #162216
Standard RE: EU inför massövervakning - se upp för Stockholmsprogrammet! - 2009-07-09, 14:47

Piratpartiet måste bli högljudda om det här så fort som möjligt och arrangera demonstrationer innan någon annan grupp hinner före.

Svara med citat
  (#8) Gammal
Davisx3m Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #162218
Standard RE: EU inför massövervakning - se upp för Stockholmsprogrammet! - 2009-07-09, 14:51

Jag var emot EU enda från början och detta är ju befängt! Ut ur EU!

Citat:
Martin Ekdahl (2009-Jul-09)
Citat:
Fahrenheit451 (2009-Jul-09)
Citat:

Hade jag varit mer konspiratoriskt lagd så hade jag verkligen trott att 9/11 var vår tids Reichtagsbrand som skapats i syfte att legitimera en ny maktordning. Det får vara hur det vill med den saken. Synd bara att det nya övervakningssamhället ska gå under vår kära gamla huvudstads namn.

Har jag jämt trott. Se bara på denna film:

http://www.youtube.com/watch?v=YkOy7c7hhss

-------------------------------------------------
David Bergström
Ordförande i Ung Pirats östra distrikt.
KL i Strängnäs kommun
VL i Södermanlands Län
Msn: Yuriswe@hotmail.com
Mob Nummer: 0709308570
  Skicka ett meddelande via MSN till Davisx3m  
Svara med citat
  (#9) Gammal
Martin Ekdahl Inte uppkopplad

Martin Ekdahls avatar

Reg.datum: Feb 2009

Länk: #162301
Standard RE: EU inför massövervakning - se upp för Stockholmsprogrammet! - 2009-07-10, 10:05

Jag gjorde den klickbar: http://www.youtube.com/watch?v=YkOy7c7hhss

Som sagt, jag är en skeptisk natur. Men man kan ju ändå tycka att massövervakningsambitionerna rullar på som tåget just nu.

They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. – Benjamin Franklin

Följ mig på Twitter.

Svara med citat
  (#10) Gammal
chifen Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2009

Länk: #162302
Standard RE: EU inför massövervakning - se upp för Stockholmsprogrammet! - 2009-07-10, 10:07

Tråkig att utvecklingen går åt det hållet ännu tråkigare är så många inte förstår/hjärntvättade vad som håller på att hända! Många har nog känslan av att så kan det ju inte vara, man vill inte tro !

Det måste varit omskakande för tyskarna i tyskland under andra världskriget och tagit lång tid att komma ur masspsykosen Mest skrämande är att det verkar inte vara skillnad på Obama och Hitler när det gäller sättet att agera, speciellt med hans ungdoms armé som är endast till för att hjärntvätta och användas senare i framtiden när tiden är mogen...

http://www.youtube.com/watch?v=jp2VFN-w9d0

http://www.youtube.com/watch?v=ATaNEV7tlfc

http://www.youtube.com/results?searc...arch_type=&aq=f

Makteliten har bråttom allt går i raket fart , lagarna måste inplanteras för att kunna användas fullt ut.

Det är en ny sort av krigsföring att slags kapitalistiskt krig mot medborgarna...Kapitalet har fått för stor makt utan ett stopp en balans måste till ying och yang

När lagarna är inplanterade så kommer en katastrof/terrordåd lika 9/11 men mycket större och chockartad, gärna då internetbaserat så att kontroll över internet kan ske eller ett krig för att kunna aktivera dom vilande lagarna.

Media håller käft? Det är samma krafter som inplanterar lagarna, dags att starta en oberoende tidning där sanningen skrivs och inte några dimridåer om robinson eller hur du blir smal till sommaren, man kräks liksom...

9/11 fast 1933 för att kunna göra Hitler till en diktator

http://www.youtube.com/watch?v=KnYEmQd7_uE

http://www.youtube.com/watch?v=uqw1R2oA9KA

Historien upprepar sig alltid alla kan se in i framtiden….

Piratpartiet måste agera hårt och inte dalta med andra frågor, det finns ingen tid för sånt agera NU!!

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Stockholmsprogrammet - kommentarer drhex 3. Uppsala län, 3 2009-07-19 13:16
Uppmärksamma Stockholmsprogrammet? Calandrella Nyhetsgruppen 1 2009-07-09 13:16
Stockholmsprogrammet j.jensen PP i media 1 2009-06-05 17:41
Forskare varnar för massövervakning Christian Engström PP i media 0 2008-04-24 11:19
Eskilstuna behöver e-demokrati - inte massövervakning Stefan Flod PP i media 3 2007-11-26 21:54