Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2016
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
David.S Inte uppkopplad

Reg.datum: May 2009
Standard Piratfestival - 2009-08-10, 09:29

Jag har pratat med några om det här redan men det som har pratats om är helt enkelt att vi borde arra en festival i december för att det ska hända fler saker nu i höst. De jag har pratat med är på och jag har tid nog att syssla med festivalen just för att jag jobbar bara var tredje vecka. Vilket helt enkelt betyder att jag kommer ha sjukt mycket tid över.

Men det vi har pratat om nu är man kan använda sig av lokalerna Hamnmagasinet(samkör med deras vanliga aktiviteter får man vara där gratis) och så kan vi använda Verket vilket funkar till kanske en vernissage/bio/klubb samt alla annat möjligt. Grejen med verket är att det kostar bara en tjuga per besökare så man kan inte gå minus vilket är sjukt nice.

Det har pratats om att ha föreläsningar och Peter har pratat med Marcin de Kaminski som skulle kunna komma upp och prata. Det går väl att få tag i rese ersättning från piratpartiet kassan annars kan vi köra med att man skänker det man har och äger eller så försöker vi tjäna på typ piratklubb eller någon sorts spelning. Men pengar är en senare fråga.

Men kan köra alla typer av workshops, ubuntu install, dator ihopsättning/isär tagning(vilket är datorkastning) och allt annat som kan tänkas.

Men Lars föreslog att vi skulle hålla festivalen i december vilket jag håller helt med om.

Människor får skriva vad de vill ha med på festivalen, hur mycket/hur många dagar festivalen ska vara och en riktigt viktigt fråga är om vi ska köra festivalen som PP eller om vi bara ska göra det som fristående festival som handlar bara om pirat ideologin.

Jo, vi kan ha Piratgrillning vilket skulle vara lite roligt att ha i december.

Svara med citat
  (#2) Gammal
MMN-o Inte uppkopplad

MMN-os avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #165592
Standard RE: Piratfestival - 2009-08-10, 10:36

Jag funderar på om man borde göra det under ett annat namn än Piratpartiet/Ung Pirat som huvudarrangör. Sedan köra "i samarbete med" eller så. Beroende på hur griniga besökare och band är på att ställa upp under PP-flagg. Många har nog andra politiska övertygelser samtidigt, så man behöver inte pracka på dem alltför stark piratprägel. .)

Att köra under ett partinamn är ju ganska uteslutande av annat folk så att säga.

----
Bloggar som MMN-o
Kandiderar till riksdag, landsting (Västerbotten) och kommun (Umeå) för Piratpartiet.

Svara med citat
  (#3) Gammal
Gismya Inte uppkopplad

Gismyas avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #165654
Standard RE: Piratfestival - 2009-08-10, 19:39

Precis, det går att tona ner att vi arrangerar och tona upp att det är ickepolitiskt. Därför tror jag att föreläsningar går halvt bort, däremot tror jag att en kombo av film, musik och praktiska saker skulle vara jävligt coolt
  Skicka ett meddelande via MSN till Gismya  
Svara med citat
  (#4) Gammal
pettter Inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2008

Länk: #165679
Standard RE: Piratfestival - 2009-08-11, 07:12

Citat:
Gismya (2009-Aug-10)Precis, det går att tona ner att vi arrangerar och tona upp att det är ickepolitiskt. Därför tror jag att föreläsningar går halvt bort, däremot tror jag att en kombo av film, musik och praktiska saker skulle vara jävligt coolt
Marcin de Kaminski är inte piratpartist. Alls, faktiskt.

Föreläsningar/seminarier om hacktivism och piratfrågor av olika slag tycker jag vore synd att inte ha med

Svara med citat
  (#5) Gammal
Ayrin Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #165781
Standard RE: Piratfestival - 2009-08-11, 21:18

Låter coolt . Dock, vill ni ha det i december så se till att ha det tidigt, annars kommer det krocka med lucia och/eller julpyssel. Egentligen kanske bättre att lägga det sent i november? Förslagsvis läggs det på en helg, tex fredag-söndag så vi stackars knegare kan vara med också.

Tycker de förslag som givits låter asbra, lite föreläsningar blandat med workshops, roande event och filmvisningar. Skulle väl kunna läggas till brädspel för utlåning samt mat och bättre fika till försäljning (död åt Hamnis delicatobollar)!

"Why did you never tell us before, that all categories are false, and Good and Evil only a delusion of limited perspective?"

Camilla Westrin

Valberedare UP Umeå

Kandidat EU-valet 2009
  Skicka ett meddelande via ICQ till Ayrin  
Svara med citat
  (#6) Gammal
pettter Inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2008

Länk: #165783
Standard RE: Piratfestival - 2009-08-11, 22:00

Citat:
Ayrin (2009-Aug-11)Låter coolt . Dock, vill ni ha det i december så se till att ha det tidigt, annars kommer det krocka med lucia och/eller julpyssel. Egentligen kanske bättre att lägga det sent i november? Förslagsvis läggs det på en helg, tex fredag-söndag så vi stackars knegare kan vara med också.

Poäng.. En koll i kalendern ger att sista helgen i november är 28-29, första i december 5-6, så nån av dem, kanske?

Svara med citat
  (#7) Gammal
Ayrin Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #166097
Standard RE: Piratfestival - 2009-08-14, 12:15

Låter rätt lämpligt .

"Why did you never tell us before, that all categories are false, and Good and Evil only a delusion of limited perspective?"

Camilla Westrin

Valberedare UP Umeå

Kandidat EU-valet 2009
  Skicka ett meddelande via ICQ till Ayrin  
Svara med citat
  (#8) Gammal
David.S Inte uppkopplad

Reg.datum: May 2009

Länk: #166192
Standard RE: Piratfestival - 2009-08-15, 03:18

Jag kollar med Hamnis nästa vecka ifall vi kan använda lokalen gratis och sådant. De sa tidigare i veckan att jag kunde få göra en "David-dag" men jag tror att det var mer som ett samarr. Men det fixar sig, i värsta fall får jag hora ut mig

Svara med citat
  (#9) Gammal
Gismya Inte uppkopplad

Gismyas avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #167058
Standard RE: Piratfestival - 2009-08-23, 00:01

Vad säger ni om namn?

Jag tror att någonting i stil med "Fri festival" skulle vara ganska mysigt. Få med många betydelser med fri - det är politiskt neutralt och låter väldigt mysigt.
  Skicka ett meddelande via MSN till Gismya  
Svara med citat
  (#10) Gammal
MMN-o Inte uppkopplad

MMN-os avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #167156
Standard RE: Piratfestival - 2009-08-24, 00:33

Fri Festival förkortas även FF, vilket är lite roligt. Föräldrafritt samt Firefox!

"Festival Libre" låter lite pretentiöst, men kanske kan ge uppskov till en idé för någon.

Sharing is Caring skulle kanske kunna funka. Förvisso buggat för en festival, men jag hoppas åtminstone på att vi slänger ihop någon del av festivalen som kan få den titeln

----
Bloggar som MMN-o
Kandiderar till riksdag, landsting (Västerbotten) och kommun (Umeå) för Piratpartiet.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är