Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
fridolf Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2007
Standard SmallMail - krypterad E-post! - 2009-08-23, 17:49

Hej allihopa!

Vänner, vi som vill ha vår privata sfär ifred, dold från myndigheters brottsliga verksamhet att åsiktsregistrera och läsa igenom våra högst privata brev, i strid mot brevhemligheten och art 12 i FN:s deklaration om mänskliga rättigheter.

Jag vill slå ett slag för SmallMail!

Det är e-mejl som krypteras med PGP och skickas via Tor-nätverket till en dold mejl-server. Även mejl-huvudet blir krypterat så att ingen kan kartlägga din bekantskapskrets och läsa dina mejl-rubriker.

Jag har testat Windows-klienten MicroSister. Här finns programmet: http://smallsister.org/downloads/

Jag hoppas att man utvecklar en lokal klient-proxy som konverterar POP3/SMTP-mejlen till SmallMail. På så sätt, så skulle man kunna använda sin gamla e-mejl-klient (ex.vis Thunderbird). Kanske utvecklat i Java för att kunna köras på flera plattformar. Proxyns uppgift är att upptäcka en e-mejl-adress som skall hanteras som SmallMail. Kanske man kan använda kod från Java Email Server http://www.ericdaugherty.com/java/mailserver/ ?

Det vore bra om någon betrodd, t ex Bahnhof, Piratpartiet, skapar en dold mejl-server för SmallMail!

/Fridolf

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
SmallMail fridolf Integritet och privatliv 0 2009-02-01 17:08
Krypterad fildelning Pirate Bays lösning Mårten Fjällström PP i media 0 2008-12-07 14:53
Krypterad lagringsmedia chanslös mot ny metod Henry Rouhivuori PP i media 1 2008-02-22 22:36
Krypterad dator Wilhelm Raab Övrig diskussion 5 2006-08-27 21:13
Varför är inloggningen till forumet inte krypterad? riddler Forumgruppen/teknisk support 5 2006-08-26 00:02