Piratpartiets mötesplattform


< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   


  • Dagordning
  • 1. Mötets öppnande
  • 2. Mötets behörighet
  • 3. Fastställande av mötesordning
  • 4. Eventuellt godkännande av fyllnadsvalt mötespresidium
  • 5. Val av två justerare
  • 6. Godkännande av voteringsordningen
  • 7. Föregående års partistyrelses verksamhetsberättelse
  • 8. Föregående års partistyrelses ekonomiska berättelse
  • 9. Revisionsberättelse för det föregående året
  • 10. Frågan om ansvarsfrihet för föregående års partistyrelse
  • 11. Eventuella bordlagda frågor från tidigare medlemsmöte
    • 11a 2014 års partistyrelses ekonomiska berättelse
    • 11b Revisionsberättelse för 2014
    • 11c Frågan om ansvarsfrihet för 2014 års partistyrelse
  • 12. Propositioner
    • 13. Motioner
      • Stadgar
        • Politik
          • Övrigt
          • 14. Eventuella fyllnadsval
          • 15. Val av mötespresidium för kommande mötesperiod
          • 14. Mötets avslutande

          • Ordningsfrågor
          • Dokument
          • Reservationer
          • Ordet är fritt
          Svara
           
          Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
            (#1) Gammal
          Stefan Flod Inte uppkopplad
          Förbundsordförande UP
           
          Stefan Flods avatar
           
          Inlägg: 2 340
          Reg.datum: Jan 2006
          Standard Idé till 2010: Arrangemangsbidraget - 2009-11-11, 11:22

          Här är en idé till förbundet Ung Pirat 2010. Med ett sådant här bidrag så kan våra lokalavdelningar finansiera exempelvis Parley, LAN och andra liknande medelstora arrangemang. Vad tror ni andra?

          Syfte med bidraget
          Arrangemangsbidraget syftar till att med ekonomiska medel stödja möten mellan Pirater i form av medelstora arrangemang.

          Grundregler
          1. Arrangemanget är öppet och utlyst.
          Arrangemanget skall senaste fyra veckor före arrangemanget inkomma till Ung Pirat med annons eller banner för publicering. Dessa ska som minst innehålla datum, plats och hänvisning till mer utförlig information. Arrangemanget bör även marknadsföras externt genom andra kanaler.

          2. Arrangemanget hålls av en lokalavdelning ansluten till Ung Pirat

          3. Bidraget täcker faktiska utgifter som uppstår i samband med arrangemanget.
          Exempel på faktiska kostnader är lokalkostnader för arrangemanget, rekvisita eller resekostnader. Exempel på sådant som inte täcks är arvoderingar, alkohol, en fast månadshyra eller investeringar som till övervägande del rör andra
          aktiviteter eller arrangemang.

          4. Arrangemanget har minst 20 deltagare. Bidrag ges för samtliga deltagare upp till 150 personer.


          Praktiskt utförande

          Bidraget betalas ut i efterhand mot redovisning av kvitton och antal
          deltagare. Arbetsgången för föreningarna är att de utlyser
          arrangemanget i förhand, genomför arrangemanget och därefter redovisar
          arrangemanget ekonomiskt och deltagarmässigt för att få bidrag.
          Ung Pirat gör ingen värdering av evenemanget som sådant, utan granskar
          endast om kriterierna i grundreglerna är uppfyllda. All hantering av
          ansökningar sköts av förbundskansliet.

          Övrigt
          Bidragsnivån är 100 kronor per deltagare. Ung Pirat förbehåller sig rätten att avslå en ansökan om missbruk kan misstänkas. Bidraget är sökbart till och med 2010 och ska utvärderas inför riksmötet 2011.

          Hur man gör rent praktiskt
          1. Skicka en annons till Ung Pirat. Den ska innehålla (minst) datum, plats och hur man får mer info. Vi vill ha den i jpg-format i storlek exakt 150 pixlar bred och max 120 pixlar hög. Bannern skickas till hemsida@Ung Pirat.se och info@Ung Pirat.se senast 4 veckor innan arrangemanget ska gå av stapeln. Vi ser gärna att ni även marknadsför arrangemanget på andra sätt.

          Genomför arrangemanget.

          3. Fyll i nedanstående uppgifter och skicka till Ung Pirat tillsammans med orginalkvitton på det ni vill ha bidrag för. Det räcker inte med inscannade eller kopierade kvitton. Vi måste kunna se vad som är köpt. Därför funkar inte heller kontokorts*slippar. Behåll dock gärna en kopia på kvittona för er själva för redovisningens skull. Eftersom vi måste ha kvittona så behöver det skickas med vanlig post.

          Allt skickas till
          Ung Pirat
          Vretgränd 18
          753 22 Uppsala

          Märk kuvertet arrangemangsbidrag.

          Det vi vill att ni skickar med är:


          Lokalavdelningensnamn. Hela namnet och inte bara förkortningen, Men gärna den också om ni har någon. Antal deltagare på arrangemanget.

          Arrangemangets namn.

          Tidpunkt och ort för arrangemanget. Så vi kan se att det någotsånär överensstämmer med tidpunkten på kvittona.

          Kontaktperson med kontaktuppgifter. Utifall att vi behöver fråga något. Det räcker med telefon och e-post.

          En beskrivning på hur ni har marknadsfört arrangemanget. Var har ni gjort reklam förutom på www.ungpirat.se

          Hur mycket ersättning ni söker. Max 100 kronor per deltagare upp till om med deltagare nummer 150.

          Kvitton. Ung Pirat behöver se kvitton på hela den summa som ni söker bidrag för. Vid köp med kort får man både kvitto och en kontokortsslipp. Det är viktigt att det ni skickar till Ung Pirat är själva kvittot, då det måste synas vad som är köpt. Vi kräver även originalkvitton och inte kopior av kvitton.

          Dessutom vill vi ha reda på om ni har haft något förbestämt deltagartak eller någon åldersgräns på arrangemanget och i så fall varför.


          ________________________

          tel:0760-18 89 18
          http://stefanflod.com/
            Skicka ett meddelande via Skype™ till Stefan Flod  
          Svara med citat
            (#2) Gammal
          Mab Inte uppkopplad
           
          Mabs avatar
           
          Inlägg: 2 785
          Reg.datum: Apr 2006

          Länk: #179025
          Standard RE: Idé till 2010: Arrangemangsbidraget - 2009-11-11, 11:26

          Jag är skeptisk. Skapar onödig administration. Bättre att ge pengarna i oriktade bidrag istället, så får lokalavdelningarna själva avgöra vad de ska användas till.


          ______________________________
          Mattias Bjärnemalm
          Piratpartist, EU-byråkrat, spelnörd, narcissist, statsvetare och i total avsaknad av självdistans.

          www.mab.nu
            Skicka ett meddelande via ICQ till Mab Skicka ett meddelande via MSN till Mab  
          Svara med citat
          Svara

          Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
          Sök i det här ämnet:

          Avancerad sökning
          Visningsalternativ

          Regler för att posta
          Du får inte posta nya ämnen
          Du får inte posta svar
          Du får inte posta bifogade filer
          Du får inte redigera dina inlägg

          BB-kod är
          Smilies är
          [IMG]-kod är
          HTML-kod är av


          Liknande ämnen
          Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
          Nomineringar till årsmötet 2010 Tommten Ung Pirat Sundsvall 0 2010-03-08 11:14
          Kallelse till årsmöte 2010 eCo Ung Pirat Borlänge 8 2010-02-22 13:14
          Dagordning till ledningsmötet den 12/1 2010 Anders Hedberg Ledningens dagordningar och kallelser 0 2010-01-10 14:46
          15 förslag på texter till flyers / valaffischer till riksdagsvalet 2010 andreasma Affischer, flyers, klistermärken osv. 4 2009-11-21 07:36
          Grattis till oss alla och till er som har slitit hårt för vår valframgång.... Val 2010 .... Europaparlamentsval 2009 0 2009-06-10 00:10



          Powered by vBulletin® Version 3.8.5
          Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
          Svensk översättning av: Anders Pettersson
          vBulletin Skin developed by: vBStyles.com