Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2016
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
jonasnordgren Inte uppkopplad

jonasnordgrens avatar

Reg.datum: Aug 2009
Standard VL-val Jonas Nordgren #20623 - 2009-12-02, 20:54

Jonas Nordgren

Citat:
Jag uppfyller inte den stereotypa bilden av en piratpartist. Jag är inte särskilt datorkunning eller socialt handikappad. Däremot är jag intresserad av det mesta: historia, naturvetenskap, filosofi, världspolitik mm. Tycker bättre om att analysera breda strömningar och långa händelseförlopp än att gräva ner mig i detaljer.

Tidigare har jag inte brytt mig om partipolitik, men "FRA-lagarna" fick mig att genomföra en fyra veckor lång sittprotest i januari. Sedan dess har jag engagerat mig i piratpartiet och även arrangerat demonstrationer med Nätverket Svart Måndag.

Jag är van vid att jobba med människor och vill som VL personligen åka och stötta kommunledarna i länet under våren. Min ambition är att samla så många aktivister som möjligt inför valet 2010.

Som vice VL kommer jag att ha Hanna Dönsberg (vice kommunledare Västerås), en mycket kunnig och driftig fd västerpartist.

(fotograf Christian Engström)

___________________________________________________________________________________________
Idealist

Svara med citat
  (#2) Gammal
Johan Pettersson Inte uppkopplad

Johan Petterssons avatar

Reg.datum: Apr 2008

Länk: #185677
Standard RE: VL-val Jonas Nordgren #20623 - 2009-12-08, 14:59

Lite dåligt med frågor här, så jag drar väl igång det.

1. Du skriver att du inte brytt dig om partipolitik tidigare, jag tolkar det som att du inte varit politiskt aktiv tidigare, är det korrekt? Har du några andra organisatoriska erfarenheter, i föreningslivet eller i arbetslivet?

2. Har du några specifika kampanjidéer som du vill genomföra under valkampanjen?

3. Har du några planer på att själv kandidera till något av valen, kommun eller landsting? (du verkar inte finnas som riksdagskandidat).

4. Vilken/vilka av piratpartiets frågor anser du är viktigast?

Svara med citat
  (#3) Gammal

jonasnordgrens avatar

Länk: #185782
Standard RE: VL-val Jonas Nordgren #20623 - 2009-12-09, 14:47

1. Ja, det är korrekt att jag inte varit politiskt aktiv tidigare. Nej, jag har inga organisatoriska erfarenheter.

2. Ja, men det är sådant som behöver släppas i rätt kanaler vid rätt tidpunkt - alldeles för tidigt än.

3. Jag kandiderar till Västerås kommun och landstinget. Jag kandiderar också till riksdagslistan men driver ingen kampanj - jag ställer upp pga flera orsaker, bland annat för att lära mig processen och för att finnas med på den lokala listan (underlättar väljarfiske).

4. Om jag måste rangordna så sätter jag integriteten först. Meddelarskydd och åsiktsfrihet är nödvändigt för en fungerande demokrati och därmed att allmänintesset slår igenom i frågor som miljö, upphovsrätt och annat. Men jag är övertygad om att allmänintresset vinner på avskaffade patent och reformerad upphovsrätt också!

___________________________________________________________________________________________
Idealist

Svara med citat
  (#4) Gammal
Hanna Dönsberg Inte uppkopplad

Hanna Dönsbergs avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #187570
Standard RE: VL-val Jonas Nordgren #20623 - 2009-12-18, 14:37

Vad gör dig till en bra valkretsledare?

Vad anser du ingår i en valkretsledares uppdrag?

Vad kommer du prioritera ifall du blir vald?

Vad är speciellt med vår valkrets, behovsmässigt?

Hur tror du man måste bemöta människor för att vara en bra ledare?

~ Hanna TOQig Dönsberg ~
valberedare för Ung Pirat och Ung Pirat Västerås samt
lekmannarevisor Distriktsstyrelsen Öst, Ung Pirat
Läs gärna min blogg!
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Hanna Dönsberg  
Svara med citat
  (#5) Gammal

jonasnordgrens avatar

Länk: #188523
Standard RE: VL-val Jonas Nordgren #20623 - 2009-12-30, 13:54

-Vad gör dig till en bra valkretsledare?
Jobbig fråga... jag tycker att det är upp till andra att avgöra om man är bra eller inte. Men min förmåga att välja bra medarbetare måste ju räknas! ;-)

-Vad anser du ingår i en valkretsledares uppdrag?
Det här har jag skissat på tidigare. Uppdraget är inte så tydligt beskrivet uppifrån, jag anser att man ska vara ett stöd för kommunledarna och framförallt se till att verksamheten fungerar. Se till att rätt person finns på rätt plats.

-Vad kommer du prioritera ifall du blir vald?
Medlemsrekrytering och kampanjarbete. Vi måste synas mer ute i kommunerna och hålla nystartsträffar under våren.

-Vad är speciellt med vår valkrets, behovsmässigt?
Vi behöver samlas och arbeta bättre som en grupp.

-Hur tror du man måste bemöta människor för att vara en bra ledare?
Man bör vara handlingskraftig, inspirerande och omtänksam. Man måste "ta hand om sin flock" så att säga. Få folk att känna sig välkomna och uppskattade. Bekräfta att man lyssnar på folks åsikter, även när man inte håller med. Jag känner att jag har långt kvar till idealet, men det är så jag anser att man bör vara.

Idealist

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Kandidat - Jonas Nordgren jonasnordgren Kandidater Västerås stad 2 2010-03-07 14:42
Kandidat - Jonas Sandberg deerf Kandidater Älvsbyns kommun 0 2010-02-28 19:37
Kandidat - Jonas Nordgren jonasnordgren Västmanlands län 2010 0 2010-02-17 16:21
Jonas protesterar mot FRA megaman PP i media 4 2009-01-19 10:39
Jonas Birgersson om FRA ggp83 PP i media 4 2008-06-18 12:49