Piratpartiets mötesplattform

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Anna Troberg Inte uppkopplad

Anna Trobergs avatar

Reg.datum: Apr 2008
Standard Information till aktivister och funktionärer - 2009-12-13, 18:46

Jag håller på att sammanställa någon form av kortfattade how to-guider, en för aktivister och en för funktionärer. Aktivistguiden handlar om hur var och en av oss kan kamanja och göra skillnad på en massa olika sätt. Funktionärsguiden handlar om hur man rent praktiskt jobbar som funktionär i partiet. Vad kan man göra i PW, vem frågar man om budget, hur leder man en grupp, hur löser man konflikter bland medlemmarna etc.

Det finns redan en hel del ifo i wikin, men den är ganska rörig och alldeles för omfattande för att de allra flesta ska orka läsa igenopm den. Tanken är att plocka ut bra info ur wikin, samla mer info och sedan kondensera ner den till ett lättläst och trevligt format. Jag skulle därför vilja få lite handgripliga tips på:

1. Hur var och en av oss kan hjälpa till och kampanja och göra skillnad.
2. Exempel på hur man kampanjat runt om i landet. (Vad har fungerat bra, vad har fungerat mindre bra)
3. Saker som ni förväntar er av era funktionärer. (Saker som är bra, saker som är mindre bra.)
4. Praktiska saker som ni skulle vilja ha mer information om. (Hur gör man ett expense claim i PW? Vem ska jag kontakta om jag vill göra ett arrangemang? Hur funkar egentligen trepiratsregeln?)

Kort sagt, jag vill veta vad ni vill ha mer information om, eftersom jag vet att många inte riktigt vet vem de ska vända sig till, vad man kan göra, etc. Brainstorma fritt. Vi kommer att behöva de här guiderna innan valkampanjandet drar igång.

Partiledare
Blogg: http:www.annatroberg.se
Mejl: anna.troberg@piratpartiet.se
Facebook: http://www.facebook.com/annatroberg1
Mobil: 0704-676 273

(#2) Gammal
Gammelpiraten Inte uppkopplad

Gammelpiratens avatar

Reg.datum: Jun 2009

Länk: #187070