Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Ken Rabelius Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard Han bloggade om sex - sparkades - 2009-12-17, 15:45

http://www.expressen.se/Nyheter/1.18...-sex-sparkades

Citat:
Nemo Hedén, 22, blev lovad fast jobb som barnskötare på en förskola. Men när chefen fick reda på att han bloggade om sex och alkohol fick han inte jobba kvar.
- Jag har inte brutit mot någon sekretess. Det här är ju mitt privatliv, säger han.
  Skicka ett meddelande via MSN till Ken Rabelius  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Martin Ekdahl Inte uppkopplad

Martin Ekdahls avatar

Reg.datum: Feb 2009

Länk: #187337
Standard RE: Han bloggade om sex - sparkades - 2009-12-17, 17:26

Citat:
Ken Rabelius (2009-Dec-17)http://www.expressen.se/Nyheter/1.18...-sex-sparkades
Citat:
Nemo Hedén, 22, blev lovad fast jobb som barnskötare på en förskola. Men när chefen fick reda på att han bloggade om sex och alkohol fick han inte jobba kvar.
- Jag har inte brutit mot någon sekretess. Det här är ju mitt privatliv, säger han.
Jag skulle gärna vilja läsa hans blogg. Vad kan han möjligtvis ha skrivit som motiverade ett avskedande? Att han var nekropederast?

They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. – Benjamin Franklin

Följ mig på Twitter.

Svara med citat
  (#3) Gammal
Simon Strandman Inte uppkopplad

Simon Strandmans avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #187339
Standard RE: Han bloggade om sex - sparkades - 2009-12-17, 17:31

Citat:
Martin Ekdahl (2009-Dec-17)
Citat:
Citat:
Jag skulle gärna vilja läsa hans blogg. Vad kan han möjligtvis ha skrivit som motiverade ett avskedande? Att han var nekropederast?
http://nemo.blogg.se/
  Skicka ett meddelande via MSN till Simon Strandman  
Svara med citat
  (#4) Gammal

Martin Ekdahls avatar

Länk: #187637
Standard RE: Han bloggade om sex - sparkades - 2009-12-18, 22:07

Citat:
nxsty (2009-Dec-17)
Citat:
Martin Ekdahl (2009-Dec-17)
Citat:
Citat:
http://nemo.blogg.se/
Vilken jävla skitchef han verkar ha. Kvinnor bättre chefer än män va? Pyttsan! Men bloggen var riktigt bra. Hoppas att satkärringen får många arga mail i jul.

They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. – Benjamin Franklin

Följ mig på Twitter.

Svara med citat
  (#5) Gammal
Islander Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2009

Länk: #187649
Standard RE: Han bloggade om sex - sparkades - 2009-12-18, 23:53

Det står inte i artikeln att Nemo Hedén blev sparkad. Det låter snarare som att han hade en tidsbegränsad anställning och blev nekad att gå över till fast.

Men att man inte ska blogga om sitt sexliv som förskoleanställd är ganska löjligt... Förväntar man sig att ingen som arbetar med barn ska låtsas om att de har sex?

--
Antipratbyrån - som Antipiratbyrån, fast utan stavfelen

Svara med citat
  (#6) Gammal
Simon Strandman Inte uppkopplad

Simon Strandmans avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #187657
Standard RE: Han bloggade om sex - sparkades - 2009-12-19, 10:50

Citat:
Islander (2009-Dec-19)Det står inte i artikeln att Nemo Hedén blev sparkad. Det låter snarare som att han hade en tidsbegränsad anställning och blev nekad att gå över till fast.
Men att man inte ska blogga om sitt sexliv som förskoleanställd är ganska löjligt... Förväntar man sig att ingen som arbetar med barn ska låtsas om att de har sex?
Hans bloggande om sitt sexliv visar väl snarare att han är normalt lagd och inte är en fara för barnen.
  Skicka ett meddelande via MSN till Simon Strandman  
Svara med citat
  (#7) Gammal

Martin Ekdahls avatar

Länk: #187660
Standard RE: Han bloggade om sex - sparkades - 2009-12-19, 11:54

Citat:
nxsty (2009-Dec-19)
Citat:
Islander (2009-Dec-19)Det står inte i artikeln att Nemo Hedén blev sparkad. Det låter snarare som att han hade en tidsbegränsad anställning och blev nekad att gå över till fast.
Hans bloggande om sitt sexliv visar väl snarare att han är normalt lagd och inte är en fara för barnen.
Den person som man borde oroa sig för är således tanten som gav honom sparken för att hon blev upprörd över att han är en människa som har sex. Vilket osökt får mig att tänka på irländska katolska präster..

Följ mig på Twitter.

Svara med citat
  (#8) Gammal
Winston Smith Inte uppkopplad

Winston Smiths avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #187699
Standard RE: Han bloggade om sex - sparkades - 2009-12-19, 17:58

Hans chef kanske blev så upphetsad av hans bloggande att hon inte vågade lita på sin egen förmåga att kontrollera sina impulser?

Svara med citat
  (#9) Gammal

Martin Ekdahls avatar

Länk: #188875
Standard RE: Han bloggade om sex - sparkades - 2010-01-02, 20:03

Citat:
Winston Smith (2009-Dec-19)Hans chef kanske blev så upphetsad av hans bloggande att hon inte vågade lita på sin egen förmåga att kontrollera sina impulser?

Följ mig på Twitter.

Svara med citat
  (#10) Gammal
tixe Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #213096
Standard Sv: RE: Han bloggade om sex - sparkades - 2010-05-24, 00:21

Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith Visa inlägg
Hans chef kanske blev så upphetsad av hans bloggande att hon inte vågade lita på sin egen förmåga att kontrollera sina impulser?
Måste skicka tanten tillbaka till köket!

:) T I X E :)
  Skicka ett meddelande via MSN till tixe  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Bloggade om sitt jobb – fick inte vara kvar Anders Strömgren PP i media 3 2007-09-20 19:35