Piratpartiets mötesplattform

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
MarieVga Inte uppkopplad

MarieVgas avatar

Reg.datum: May 2009
Standard Går inte att rösta - 2010-01-02, 00:02

Förra gången jag försökte rösta, så fungerade det inte med högra rutan dit man ska dra kandidaterna. Nu är det likadant igen, det går inte. Felet är att kandidaterna fastnar i varann i högra rutan, ligger på varandra. Hjälper inte att klicka på pilarna till vänster. Till slut har man ingen aning om vilka man valt eftersom man inte ser dom. Just nu syns bara den sista personen jag drog dit men dom andras namn, ålder ligger som ett gytter och lyser "igenom". Precis som om det var väldigt tunna papper som lyser igenom när man lägger dom på hög. Kan inte förklara felet bättre.

Har XP, IE 8.0

Allvarligt, hur många röster kommer inte att komma med pga att medlemmar inte kan göra sin röst hörd. En hel del

Detta här kommer inte gå schysst till eftersom alla vi medlemmar som vill rösta fram dom kandidater vi var och en vill se på rikdsdags listan inte kommer kunna genomföra det pga data strul.

Jag ger det en chans till om några dagar, sen struntar jag i det. Tyvärr !! Jag blir bara så ett, två, tre... på detta. Vad felet är vet jag inte, men jag kan inte rösta i alla fall. Mvh Marie

(#2) Gammal
of_darkness Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #189000
Standard RE: Går inte att rösta - 2010-01-03, 23:58

Det generella svaret är att starta om från början med röstningen om du får problem med röstningsfunktionen.
Testa även att rensa ut kakor och temporära filer och starta om webbläsaren.

Det kan även vara intressant att testa med en annan webbläsare tex firefox.

Kontakt (e-post föredras):robert.nyberg@piratpartiet.se
Tel och sms:0763082850

(#3) Gammal
Andreas Wesik Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #189285
Standard RE: Går inte att rösta - 2010-01-04, 23:46

Mitt försök till röstande:
1. Firefox 3.6 beta5 Windows 7 64-bit: Lyckades lägga til 24 kandidater på listan där det max ska vara 22. Kunde sedan inte ta bort eller lägga till fler. Färdig-knappen var gråmarkerad. Jag kunde inte flytta upp eller ner kandidater i rankingen. Gav upp.
2. Firefox 3.6 beta5 Windows 7 64-bit: La till 22 kandidater och bromsade där. Tryckte på min kandidat 11 och ville flytta upp kandidaten. Gick inte. Tryckte på min kandidat 7 och lyckades flytta upp till toppen. Samma med kandidat 5. Kandidat 6 gick inte att flytta upp. Inte att flytta ner. Kandidat 11 lyckades jag tillslut flytta upp till 10 men där tog det stopp. Gav upp. .
3. IE 8.0 Windows 7 64-bit: Loggar in på pirateweb och tar mig till röstningssidan. Den laddar in men inga bilder på kandidaterna dyker upp. Lyckas lägga till en kandidat. Sedan tog det stopp. Lika bra det för ser jag inte bilder på folket så vet jag inte vem det är. Gav upp.

Seriöst?!?!? Antingen har jag träffat på servern på en ypperligen dålig kväll eller så är det något som är riktigt galet!

Andreas Wesik, Funktionär/Aktivist - Malmö

Your civilization has built the Internet wonder (+2sci, +2hap, +2com). This obsoletes the Hollywood wonder (+2hap, +1com).

(#4) Gammal
piratcensur Inte uppkopplad

Reg.datum: Oct 2009

Länk: #189287
Standard RE: Går inte att rösta - 2010-01-04, 23:51

Citat:
Andreas Wesik (2010-Jan-04)Seriöst?!?!? Antingen har jag träffat på servern på en ypperligen dålig kväll eller så är det något som är riktigt galet!
Det var inte bra, känns som att det blir slumpmässigt på något sätt. Det drabbar kanske hårdare de valkretsar som har lågt valdeltagande och/eller är små sett till medlemsantalet.

(#5) Gammal
MarieVga Inte uppkopplad

MarieVgas avatar

Reg.datum: May 2009

Länk: #189414
Standard RE: Går inte att rösta - 2010-01-05, 19:44

Cookisar, tillfälliga int. filer, rensat i dns... funkar fortfarande inte att rösta

Man ska inte behöva byta web.läsare för att kunna lämna sin röst som medlem. Jag är inte den enda som har IE 8.0.

Jag vet att ni gör så gott ni kan men det känns för j-vligt rent ut sagt att man inte kan få lämna sin röst !!!

Och nu är det inte långt kvar och genom detta så kommer många, många röster inte komma fram. Det är under all krititk PP.

Vore bättre om vi som inte kan rösta pga data strulet där, kunde få mejla in våran lista? Går inte det att genom föras då?

Fast klart, anonym är man ju inte direkt då och hur ska den e-mejl adr. ges ut så att inga icke medlemmar kan rösta....

MYCKET besviken medlem och tillika v.kl som VILL rösta men inte kan

(#6) Gammal
of_darkness Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #189449
Standard RE: Går inte att rösta - 2010-01-06, 00:53

Citat:
MarieVga (2010-Jan-05)Cookisar, tillfälliga int. filer, rensat i dns... funkar fortfarande inte att rösta
Man ska inte behöva byta webläsare för att kunna lämna sin röst som medlem.
Nu så är det så att ie är en trasig webbläsare och därför så bör man pröva med firefox.

Och sedan så har pw en hel del buggar.

och det finns en öppen ticket för den här buggen sen 2månader här.

Dock så tar buggfixning tid eftersom det inte är så många som pysslar med pw och de har vanliga jobb och säkert andra hattar inom partiet med som för de flesta funktionärer i partiet.

Så mitt råd är nog testa olika browsers och versioner och testa igen tills de har rotat ur buggen och lagat den.

Alternativt så får ni kräva av parti ledningen att tiden för valet förlängs tills buggarna är fixade, lämpligen genom att starta en tråd här.

Kontakt (e-post föredras):robert.nyberg@piratpartiet.se
Tel och sms:0763082850

(#7) Gammal
Andreas Wesik Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #189450
Standard RE: Går inte att rösta - 2010-01-06, 01:04

Lyckades tragla mig igenom det hela med Firefoxen. . Det tog alltså ca 1h30min att göra det för man får dubbelklicka på allting en miljard gånger för att det ska registreras. .. . Helt galet system! Folk kan gnälla som fan på IE men det fungerar definitivt inte som det ska på Firefox heller.

Jag gissar på att det kommer bli sjukt mycket gnäll om detta nästa vecka när valet går mot sitt slut.

Andreas Wesik, Funktionär/Aktivist - Malmö

Your civilization has built the Internet wonder (+2sci, +2hap, +2com). This obsoletes the Hollywood wonder (+2hap, +1com).

(#8) Gammal
Leo Inte uppkopplad

Leos avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #189464
Standard RE: Går inte att rösta - 2010-01-06, 11:16

Citat:
Andreas Wesik (2010-Jan-06)Lyckades tragla mig igenom det hela med Firefoxen. . Det tog alltså ca 1h30min att göra det för man får dubbelklicka på allting en miljard gånger för att det ska registreras. .. . Helt galet system! Folk kan gnälla som fan på IE men det fungerar definitivt inte som det ska på Firefox heller.
Jag gissar på att det kommer bli sjukt mycket gnäll om detta nästa vecka när valet går mot sitt slut.
Jag röstade med Firefox 3.5.6 (Windows 7) häromdagen och det gick fin, fint.... Vad har du för version?

(#9) Gammal
Ricky Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #189573
Standard RE: Går inte att rösta - 2010-01-07, 13:49

Citat:
Andreas Wesik (2010-Jan-06)Lyckades tragla mig igenom det hela med Firefoxen. . Det tog alltså ca 1h30min att göra det för man får dubbelklicka på allting en miljard gånger för att det ska registreras. .. . Helt galet system! Folk kan gnälla som fan på IE men det fungerar definitivt inte som det ska på Firefox heller.
Samma här, men jag klarade av det på en dryg halvtimme

Systemet har definitivt förbättringspotential, för att uttrycka sig milt.

(Win 7 RC, Firefox 3.5.6)

(#10) Gammal
hetzz Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #189594
Standard RE: Går inte att rösta - 2010-01-07, 16:57

Har försökt med:
Firefox 3.5.7 under win xp. Då kan jag inte lägga till kandidater på listan, välja dem går men inte själva flytten till listan.

Chrome 4.0.249.43 även det under win xp. Går att lägga till kandidater till listan men vad som verkar helt slumpmässigt får jag medelande att det inte går att nå servern och måste börja om. (visst det kan säkert gå att rösta på en kandidat eller så och ha tur och hinnan innan det krashar. Det är jag dock inte intresserad av.)

edit: Det känns ju som om det är något parti som ska lyckas med det här så borde det vara PP. Det verkar ju onekligen vara buggigt om man ser till tråden. Det första man möts av är ju även en nyhet som är över ett halvår gammal...
  Skicka ett meddelande via MSN till hetzz  

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Motargument mot "Men ni kan man inte rösta på för ni är bara ett 1-frågeparti" Companion Djävulens Advokat 11 2009-06-18 10:12
Rösta inte på enfrågeparti Anders Strömgren PP i media 3 2009-06-02 00:30
Politiker vill inte låta folket rösta ggp83 PP i media 10 2009-04-22 09:02
Svik inte Sverige - rösta nej! Alexander F PP i media 0 2008-06-14 11:06
Kan inte rösta Christian Björklund Forumgruppen/teknisk support 0 2006-04-09 12:35