Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2016
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Leffelini Inte uppkopplad

Leffelinis avatar

Reg.datum: Jun 2009
Standard RE: Dagordning till styrelsemöte 10/2 - 2010-02-10, 09:30

Att påstå att en funktionär eller medlem inte är engagerad i partiet om de missar ett utskick och en försenad omröstning som pågick i ca tre dagar tycker jag är en direkt förolämpning till alla engagerade funktionärer och medlemmar i vårt parti.

Marit Deldén - Vice Partiledare

Blogg: http://www.maritdelden.com/
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Leffelini  
Svara med citat
  (#2) Gammal
piratcensur Inte uppkopplad

Reg.datum: Oct 2009

Länk: #192937
Standard RE: Dagordning till styrelsemöte 10/2 - 2010-02-10, 09:32

tar tillbaka

Svara med citat
  (#3) Gammal
Mårten Fjällström Inte uppkopplad

Mårten Fjällströms avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #192943
Standard RE: Dagordning till styrelsemöte 10/2 - 2010-02-10, 09:55

Citat:
Jag vet att tidigare har argumentet kring avhopp vägt tungt inför beslut av denna sort. Dock anser jag att det är en direkt missförtroenderöst mot våra medlemmar som är engagerade och villiga att satsa i kommun- och landstingsval. Att sätta en hög tröskel med motivationen att den procentuella risken är hög att den personen hoppar av är en direkt indikation på vilken nivå av förtroende som styrelsen har till medlemmarna.
När den diskuterades fram såg vi det troligt att en eller flera ledamöter flyttar till annan kommun under mandatperioden. Vi har yngre och därmed mer flyttbenägna medlemmar än andra partier, så vi behöver en del reserver.

"Med bevis finns inga hinder att döma så kallade muslimer i svenska domstolar, det sker dagligen. Terroristlagstiftningen gäller bara så kallade muslimer som är oskyldiga i lagens mening." - Jan Guillou

Svara med citat
  (#4) Gammal
samface Inte uppkopplad

samfaces avatar

Reg.datum: Jan 2008

Länk: #192946
Standard RE: Dagordning till styrelsemöte 10/2 - 2010-02-10, 09:56

Citat:
piratcensur (2010-Feb-10)
Citat:
Leffelini (2010-Feb-10)...noterade att de inte ens visste om att det varit en omröstning.
Hoppas att potentiella kandidater här i mitt län är mer engagerade i det som händer i partiet.
Att inte veta om är inte detsamma som att inte vilja veta om, ännu mindre ett mått på engagemang.

--
Sammy Nordström
Avgående ledamot i Piratpartiets styrelse

Blogg: Bloggsam.se

Svara med citat
  (#5) Gammal
samface Inte uppkopplad

samfaces avatar

Reg.datum: Jan 2008

Länk: #192947
Standard RE: Dagordning till styrelsemöte 10/2 - 2010-02-10, 10:00

Citat:
Mårten Fjällström (2010-Feb-10)
Citat:
Jag vet att tidigare har argumentet kring avhopp vägt tungt inför beslut av denna sort. Dock anser jag att det är en direkt missförtroenderöst mot våra medlemmar som är engagerade och villiga att satsa i kommun- och landstingsval. Att sätta en hög tröskel med motivationen att den procentuella risken är hög att den personen hoppar av är en direkt indikation på vilken nivå av förtroende som styrelsen har till medlemmarna.
När den diskuterades fram såg vi det troligt att en eller flera ledamöter flyttar till annan kommun under mandatperioden. Vi har yngre och därmed mer flyttbenägna medlemmar än andra partier, så vi behöver en del reserver.
I skenet av att man då kanske nekar väldigt många att kunna ställa upp för de råkar ligga precis under gränsen och samtidigt öppnar upp för vem som helst att ta sig in på våra stolar som vi ändå får så lever jag hellre med risken med att sakna ersättare.

--
Sammy Nordström
Avgående ledamot i Piratpartiets styrelse

Blogg: Bloggsam.se

Svara med citat
  (#6) Gammal
willenfort Inte uppkopplad

willenforts avatar

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #192971
Standard RE: Dagordning till styrelsemöte 10/2 - 2010-02-10, 11:43

Citat:
samface (2010-Feb-10)
Citat:
Mårten Fjällström (2010-Feb-10)
Citat:
I skenet av att man då kanske nekar väldigt många att kunna ställa upp för de råkar ligga precis under gränsen och samtidigt öppnar upp för vem som helst att ta sig in på våra stolar som vi ändå får så lever jag hellre med risken med att sakna ersättare.
Jag håller fullt med här. Hellre att vi får en tom stol under en del av mandatperioden (Vilket inte kommer att hamna i media) än att vi får massa tomma stolar direkt efter valet (vilket kommer att hamna i media)

/C

--------------------------------
Christoffer Willenfort
Orggruppen
Energigruppen
0708-100 282

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Dagordning styrelsemöte, söndag 14/3 Mikael Nilsson Styrelsens dagordningar och kallelser 1 2010-03-12 15:28
Dagordning Styrelsemöte 9 januari Tekyu Ung Pirat Huddinge 0 2010-01-06 19:40
Dagordning och underlag till styrelsemöte 12-13 dec 2009 Mikael Nilsson Styrelsens dagordningar och kallelser 17 2009-12-13 11:40
Dagordning: Styrelsemöte 2 november 2009 Richie Styrelsens dagordningar och kallelser 1 2009-10-31 10:42
Dagordning för styrelsemöte 2009-07-18 Mab Ung Pirat-avdelningen Piratnätet 0 2009-07-17 18:53