Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Kenvase Inte uppkopplad

Kenvases avatar

Reg.datum: Apr 2009
Standard Kent Holmblad - 2010-02-11, 22:39

Kent Holmblad

Citat:
42-år bor i Lilla Edet tillsammans med fru och en dotter.
Jobbar som teknikchef på ett hostingföretag i Göteborg där jag också är delägare.

Har varit medlem i partiet i snart 1 år. Insåg att jag med mitt yrke måste visa vad jag tycker. Har därefter engagerat mig så mycket jag kan och är idag Valkretsledare för Norra Älvsborg samt Kommunledare för Lilla Edet.

Jag vill med min kandidatur få möjlighet att påverka besluten i Västra Götaland under nästa mandat period. Mitt fokus kommer att ligga på integritetsfrågorna inom sjukvården. Inom sjukvården handlar det för mej framförallt om människors rätt till vård oavsett vem du är. Alla skall kunna få vård. Sjukvården måste ha fungerande system för hantering av personuppgifter så att den personliga integriteten inte äventyras, så är inte fallet idag.

Jag kommer att följa partiets program och hoppas att ni ger mej ert förtroende att göra det.

Blogg: Edetpiraten
Bifogade bilder
Filtyp: png landsting.png (144.5 KB, 191 visningar)

Kent Holmblad

Valkretsledare Norra Älvsborg
Kommunledare Lilla Edet

Svara med citat
  (#2) Gammal
Olof Inte uppkopplad

Reg.datum: May 2009

Länk: #193173
Standard RE: Kent Holmblad - 2010-02-11, 23:00

Din blogglänk fungerar inte =)

Annars bra skrivet!

Olof Noaksson

VL2 Norra älvsborg
Styrelsesuppleant i Förbundsstyrelsen för Ung Pirat
Kassör UP Västra Distriktet
Styrelseledamot i UP Göteborg

Svara med citat
  (#3) Gammal
Kenvase Inte uppkopplad

Kenvases avatar

Länk: #193174
Standard RE: Kent Holmblad - 2010-02-11, 23:03

Tack så mycket ( Blogglänken fungerar nu )

Kent Holmblad

Kommunledare Lilla Edet

Svara med citat
  (#4) Gammal
Thomas Gunnarson Inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2009

Länk: #193357
Standard RE: Kent Holmblad - 2010-02-12, 21:46

Västra Götalands region är ju numera en region och inte bara ett landsting.

Hur ställer du dig till en utvidgning av regionen, om det blir en aktuell fråga, med Värmland och/eller Halland?

(Jag var medlem redan vid förra kommunalvalet!)

Svara med citat
  (#5) Gammal
Thomas Gunnarson Inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2009

Länk: #193678
Standard RE: Kent Holmblad - 2010-02-14, 13:00

I mitt jobb träffar jag folk varje dag. Två saker är väldigt tydliga.

1. Skattetrycket skapar fattigpensionärer i onödan genom beskattningen av inkomster under existensminimum.
Något helt unikt i Europa. Och ett nytt fenomen i dagens politiker-Sverige!

2. Företagande, särskilt på landsbygden, är beroende av ett rättvist skattesystem. Som det nu är plundras landsbygdens befolkning på allt och tvingas in i städernas slum och landsbygden blir kolonialiserat av städernas behov.
Det är däremot inget unikt i världen idag. Skillnaden är bara att vi inte tror att detta sker i Sverige.

3. Ett skattesystem som gör alla till socialfall (Medborgarens insatser/inkomster är statens tillgångar och den enskilde medborgaren får ansöka om stöd/återbetalning av sina inkomster) kan bara innebära ett totalitärt samhälle och måste därför vara en del i det Bodströmska samhället.

Som första steg:

Därför måste en riktig ekonomisk "frizon" återskapas för alla medborgare. Återskapandet av ett riktigt grundavdrag (det var 7 000 kr / år runt 1970, idag som mest 22000 kr/år ) är av yttersta vikt för landsbygden. Det måste ligga spannet 120 000 - 150 000kr/år precis som i övriga Europa!
(Ex: Frankrike - 1350 euro per månad, Spanien - 150 000 kr per år)

Tänk vad det skulle innebära för landsbygden! Och för landets lågavlönade! Och för landets småföretagande! Och för landets unga som nu lever på stöd! Och för landets nya pensionärer, de som inte får hygglig ATP! Och för integriteten!

Kan Sverige klara att ha ett skattesystem som plundrar låginkomsttagare? Och vara ett fritt samhälle?

Argumentet mot detta är skattebortfallet som det påstås bli. Men det stämmer inte då den summan är vad varje människa ändå måste ha för sin dagliga existens. Vad som skiljer blir bara att folk får behålla vad de rakar hem utan att först skicka in det till staten. En decentralisering på individnivå!

Vi kan hamna i en situation där det krävs en skattehöjning i en redan märklig skattesituation för att hålla Västra Götalandsregionen i nuvarande driftskapacitet.

Hur ställer Du dig vid ett val mellan en minskning av regionens verksamhet (för att inte skattetrycket skall bli än mer totalitärt) eller en skattehöjning för att klara de sjukvårdsambitioner, m.m. som PP satt upp för regionens politik?

Medlem:

Thomas Gunnarson

Författare till boken : Jordbruk 2.0.1

(Jag var medlem redan vid förra kommunalvalet!)

Svara med citat
  (#6) Gammal
Kenvase Inte uppkopplad

Kenvases avatar

Länk: #193812
Standard RE: Kent Holmblad - 2010-02-15, 10:55

Citat:
Thomas Gunnarson (2010-Feb-12)Västra Götalands region är ju numera en region och inte bara ett landsting.
Hur ställer du dig till en utvidgning av regionen, om det blir en aktuell fråga, med Värmland och/eller Halland?
Hej Thomas,

Det är en fråga som partiet inte har tagit ställning till. Skulle frågan komma upp under mandatperioden så kommer frågan att diskuteras inom gruppen men jag förutsätter att vi kommer att rösta med dom vi gett vårt stöd. Detta i enlighet med partistrategin som jag stöder till 100%.

Kent Holmblad

Kommunledare Lilla Edet

Svara med citat
  (#7) Gammal
Kenvase Inte uppkopplad

Kenvases avatar

Länk: #193847
Standard RE: Kent Holmblad - 2010-02-15, 12:49

Citat:
Thomas Gunnarson (2010-Feb-14)
Hur ställer Du dig vid ett val mellan en minskning av regionens verksamhet (för att inte skattetrycket skall bli än mer totalitärt) eller en skattehöjning för att klara de sjukvårdsambitioner, m.m. som PP satt upp för regionens politik?
Hej igen Thomas,
Jag ser inte Piratpartiet driva skattepolitik i dagsläget men däremot kommer vi att försöka få igenom våra frågor. I Region/landsting är det mycket en fråga om fördelningspolitik men för oss ser jag snarare att vi skall försöka förhandla igenom våra frågor och i möjligaste mån lämna fördelningen av medel till de etablerade partierna. Skulle vi sitta i ensam majoritet så måste vi nog tänka om men det ser jag inte i dagsläget .

Kent Holmblad

Kommunledare Lilla Edet

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Kent Holmblad (#24394) Kenvase [J-L] 36 2010-01-14 10:42
Kent Holmblad ny valkretsledare dansve 18. Norra Älvsborgs valkrets (Västra Götaland norra) 0 2009-08-19 23:53
Kent Persson (m) gratulerar... Grumpsiedumpsie PP i media 3 2009-06-08 11:35
Hallå där. . .Kent Wennman Mårten Fjällström PP i media 0 2008-11-18 17:16
Kent snattade ingenting Robin Royal-Teaze PP i media 22 2008-04-20 15:02