Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2016
Mötesklocka   

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Hanna Dönsberg Inte uppkopplad

Hanna Dönsbergs avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Förslag telefoni - 2010-04-09, 22:03

Jag har förstått att man är på g att avtala för telefoni för partiledningen.

Jag kan se behovet, då jag jobbar lokalt vet jag att en hel del av våra privata pengar går till telefonsamtalen vi ringer till varandra, till media osv.

Däremot kan jag inte förstå att man ska avtala något som kommer kosta 182 000/två år, minus trafikkostnader. Jag tycker det är hutlöst mycket pengar, som skulle komma väl till pass i valrörelsen. På något vis får jag känslan av att det skulle kunna ordnas billigare.

Jag vet egentligen inte om jag har några frågor jag vill få svar på, jag känner mest att det är en idiotisk idé som bör förankras vidare.

~ Hanna TOQig Dönsberg ~
valberedare för Ung Pirat och Ung Pirat Västerås samt
lekmannarevisor Distriktsstyrelsen Öst, Ung Pirat
Läs gärna min blogg!
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Hanna Dönsberg  
  (#2) Gammal
zetmetic Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2009

Länk: #202758
Standard Sv: Förslag telefoni - 2010-04-09, 22:09

Jag står helt på din sida när det gäller denna idé. tycker uppriktigt sagt att det är helt onödigt att de skall kasta pengar på sådant då dom klarat sig innan. Tummen ner på den idén.

Tobie = To be or not to be, Thats the question
  Skicka ett meddelande via ICQ till zetmetic Skicka ett meddelande via AIM till zetmetic Skicka ett meddelande via MSN till zetmetic Skicka ett meddelande via Yahoo till zetmetic Skicka ett meddelande via Skype™ till zetmetic  
  (#3) Gammal
Daniel Nyström Inte uppkopplad

Daniel Nyströms avatar

Länk: #202764
Standard Sv: Förslag telefoni - 2010-04-09, 22:53

Man får väl förutsätta att det gäller i det fall vi kommer in i riksdagen...

Daniel Nyström
Vice Valkretsledare Västernorrland
Kommunledare Ånge Kommun
0690-615 26
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Daniel Nyström  
  (#4) Gammal
Gonte Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #202766
Standard Sv: Förslag telefoni - 2010-04-09, 22:55

Min första frågeställning:
Finns det någon som helst tanke på att bränna 182 000 kr?

Vad jag ser är att man begärt en offert på vad ett så omfattande avtal skulle kosta, inte att så hög nota faktiskt är aktuell.

I övrigt, oavsett vilken nivå man lägger det på, så ser jag två frågor att ställa innan man tar ställning:

1. För den vanliga telefonen; Blir det billigare?
(jag bryr mig i grunden inte om det betalas av en enskild aktiv eller av partiet, summan: Blir det billigare?)

2. För tilläggstjänster, t.ex. svarsgrupper: Kanon, de fyller en funktion som saknas idag. Då gäller det bara att överväga om nyttan motiverar prislappen...

Så spontant ser jag ingen anledning att sparka bakut, det är onekligen ett område där det är bra att fundera och begära in offerter. Jag hoppas man begär offert från flera leverantörer för att kunna jämföra.

Jonatan 'Gonte' Kindh
Valkretsledare Malmö
Ordförande UP Malmö

Grejjar även med Medlemsservice, Piratshoppen, Donationsfrågor,
Medlemsblanketter, FRAbutiken, Mailgruppen och mycket annat.
  Skicka ett meddelande via MSN till Gonte Skicka ett meddelande via Skype™ till Gonte  
  (#5) Gammal
Gonte Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #202768
Standard Sv: Förslag telefoni - 2010-04-09, 22:57

Åh, får ju flika in att har Daniel tänkt rätt ovan, då låter det jätterimligt. För när vi kommit in behöver vi än mer få upp en professionell struktur utåt på den fronten också...

Jonatan 'Gonte' Kindh
Valkretsledare Malmö
Ordförande UP Malmö

Grejjar även med Medlemsservice, Piratshoppen, Donationsfrågor,
Medlemsblanketter, FRAbutiken, Mailgruppen och mycket annat.
  Skicka ett meddelande via MSN till Gonte Skicka ett meddelande via Skype™ till Gonte  
  (#6) Gammal
Mattias P Andersson Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2009

Länk: #202770
Standard Sv: Förslag telefoni - 2010-04-09, 22:59

Jag håller helt med dig Hanna. Jag ser inte hur nyttan för det här kan ställas mot kostnaden. Det är helt enkelt en väldigt onödig utgift, speciellt när partiet har lite pengar och vi har mycket annat som behöver prioriteras.

(#7) Gammal
Hanna Dönsberg Inte uppkopplad

Hanna Dönsbergs avatar

Länk: #202772
Standard Sv: Förslag telefoni - 2010-04-09, 23:01

Citat:
Ursprungligen postat av Gonte Visa inlägg
Åh, får ju flika in att har Daniel tänkt rätt ovan, då låter det jätterimligt. För när vi kommit in behöver vi än mer få upp en professionell struktur utåt på den fronten också...
Med partistöd är det en bra idé, men jag misstänker att det är nu man tänker. Men det svarar förstås partiledningen själva bättre på.

~ Hanna TOQig Dönsberg ~
valberedare för Ung Pirat och Ung Pirat Västerås samt
lekmannarevisor Distriktsstyrelsen Öst, Ung Pirat
Läs gärna min blogg!
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Hanna Dönsberg  
  (#8) Gammal
Curt Jonsson Inte uppkopplad

Curt Jonssons avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #202774
Standard Sv: Förslag telefoni - 2010-04-09, 23:11

Citat:
Ursprungligen postat av Hanna Dönsberg Visa inlägg
Med partistöd är det en bra idé, men jag misstänker att det är nu man tänker. Men det svarar förstås partiledningen själva bättre på.
Jag utgår från att det gäller om vi kommer in i riksdagen, eftersom det tidigare har pratats om att vi då behöver eget system. Den telefoni som erbjuds via riksdagen suger. Och det är bra att samordna. Det här gäller ju inte bara partiledning utan kan sammanlänkas med upp till 39 ytterligare abonnenter så vitt jag förstår. Och - det finansieras med partistöd.

För övrigt handlar det om ca 1200 kr/person och månad (ännu mindre om fler än de 12 kommer med) vilket är högst rimligt. Det blir mycket telefonerande och det behövs ett bra system. Faktum är att jag har förtroende för att partiledningen inte slösar bort några pengar. Varför skulle de göra det?

(#9) Gammal
Nicholas Miles Inte uppkopplad

Nicholas Miless avatar

Reg.datum: Jun 2008

Länk: #202776
Standard Sv: Förslag telefoni - 2010-04-09, 23:14

Hur många ingår i partiledningen? Eller mer specifikt, hur många människor kommer att omfattas av det här avtalet?

Chef för Ung Pirats Organisationsutvecklingsgrupp, Ledamot i Ung Pirats förbundsstyrelse

(#10) Gammal
deerf Inte uppkopplad

deerfs avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #202778
Standard Sv: Förslag telefoni - 2010-04-09, 23:15

Stämmer detta? Kan någon i självaste ledningen bekräfta?

Att budgetera "ur piratbudget synvinkel" astronomiska resurser på något som vi inte står och faller på är fruktansvärt! Speciellt i form av de summor Hanna pratar om.

De pengarna kan göra enorm nytta ute på "fältet". Det är något som mycket väl kan skicka oss till riksdagen. Men att ha telefonavtal är absolut inte något vi kommer ta oss till riksdagen på, riksdagen är i alla fall mitt mål med detta engagemang.

Valkretsarna har exempelvis 1000kr att göra grejer på, och då ska det täcka ett helt valår. Sprala då istället ut de pengarna som vi verkar ha för mycket av till valkretsarna istället för till telefonavtal. Så vi har råd att vara med på mässor och andra evenemang, där de etablerade storsatsar. Vi kommer inte ta riksdagen med att bara vara på Dreamhack, Almedalen, Pride.

Det är väll ändå riksdagen vi har i kikarsiktet?

Jonas Sandberg

Ordförande Ung Pirat Piteå
Kommunledare Piratpartiet Älvsbyn
Valkretsledare Norrbotten

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer