Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2016
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Freeman Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2006
Standard Buggningslag lades på is - 2006-05-31, 17:47

http://www.ekuriren.se/ekuriren/sena...1&t=1407390204

Det finns säkert fler tidningar som tagit upp resultatet av dagens debatt.

Det var otroligt skönt att se partierna kritiska till det här lagförslaget som skulle innebära ännu en kränkning av den personliga integriteten. Jag följde nämligen dagens debatt på SVT från riksdagen. Lagförslaget skulle tydligen bara påverka de som "troligen" hade för avsikt att utgöra hot mot samhället eller hade för avsikt att ta annans liv. Allt blev bara luddigare och luddigare i min mening. Socialdemokraterna och Folkpartiet agerade båda för förslaget men skiljde sig i åsikter. Det talades om allt från MC-gäng och terrorister till bombhot mot rättssalar. Thomas Bodström var frånvarande halva debatten. Det värsta av allt var att det först talades om att det endast ska ske avlyssning av enskilda personer till att det talades om hela brottsorganisationer.

Socialdemokraterna gjorde det också tydligt att det kommer fler liknande lagförslag i antiterrorismens namn. Och jag citerar talaren för Socialdemokraterna när hon talade om de kommande lagförslagen; "Förstärkning av den parlamentariska kontrollen" hette det. Jag ryser av bara orden.

Socialdemokraterna var också väldigt måna om att undvika frågorna gällande datalagring och fysisk buggning (med det menat planterad utrustning).

EDIT: Jag glömde skriva att lagförslaget även skulle göra det möjligt för andra nationer att "samarbeta" med svenska myndigheter för att få fram avlyssnad information från våra medborgare.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Adrian Larsson Inte uppkopplad

Adrian Larssons avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #23699
Standard RE: Buggningslag lades på is - 2006-05-31, 17:50

Citat:
[b]Freeman "Förstärkning av den parlamentariska kontrollen" hette det. Jag ryser av bara orden.

.

Sa han det ironiskt eller!? Han kan u inte ha menat allvar, det inser han väl själv att det låter för dj*****! Jaja.. hoppas vi får några fler röster på det uttalandet..

Human Knowledge Belongs To The World Open Source!

Svara med citat
  (#3) Gammal
Freeman Inte uppkopplad

Länk: #23706
Standard RE: Buggningslag lades på is - 2006-05-31, 17:54

Det var på fullaste allvar, men det var inte Thomas Bodström som sa det utan hans kollega från Socialdemokraterna... Minns dock inte vad hon hette

Svara med citat
  (#4) Gammal
Joakim Holgersson Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #23720
Standard RE: Buggningslag lades på is - 2006-05-31, 18:19

jag såg tillräcklig av den, vid flera tillfällen så anklagar Bodström en från centerpartiet att vara hycklare för denna inte tyckte samma som de gjort tidigare - inte bara en gång, var regäl botten-nivå på herr justitsieminister!

så fort den mannen inte kan argumenterar för sina saker så gör han personliga påhopp!

x - x

Svara med citat
  (#5) Gammal
JonasB Inte uppkopplad

JonasBs avatar

Reg.datum: May 2006

Länk: #23960
Standard RE: Buggningslag lades på is - 2006-05-31, 23:55

Det är väl klart att Bodström var tvungen att gå.

Han skulle ju iväg och spela fotboll.

JonasB

Svara med citat
  (#6) Gammal
Mårten Fjällström Inte uppkopplad

Mårten Fjällströms avatar

Länk: #23975
Standard RE: Buggningslag lades på is - 2006-06-01, 00:23

Vet någon hur det gick med lagen om tvångsmedel för att förebygga särskild svår brottslighet eller vad den nu hette? Den som vill ge polisen rätt att bugga och så vidare utan misstanke?

"Med bevis finns inga hinder att döma så kallade muslimer i svenska domstolar, det sker dagligen. Terroristlagstiftningen gäller bara så kallade muslimer som är oskyldiga i lagens mening." - Jan Guillou

Svara med citat
  (#7) Gammal
Freeman Inte uppkopplad

Länk: #23977
Standard RE: Buggningslag lades på is - 2006-06-01, 00:28

Citat:
Mårten Fjällström (2006-Jun-01)Vet någon hur det gick med lagen om tvångsmedel för att förebygga särskild svår brottslighet eller vad den nu hette? Den som vill ge polisen rätt att bugga och så vidare utan misstanke?
Ja, den sköts ju upp i ett år.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Buggningslag - och sedan? Anders Strömgren PP i media 0 2008-07-31 03:09
Ny buggningslag får stöd av folket Christian Engström PP i media 4 2007-11-15 15:47
Borgerliga överens om buggningslag floodis PP i media 2 2007-05-29 22:40
Bodströms buggningslag underkänns Leo Integritet och privatliv 3 2006-02-26 14:00