Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2016
Mötesklocka   

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Nightsorrow Inte uppkopplad

Nightsorrows avatar

Reg.datum: Mar 2006
Standard RE: Jun-03: Mitt tal i Stockholm - 2006-06-04, 21:59

Jo, även nästa vecka kommer bli mycket intressant. Förhoppnings vis lite, tja, "lugnare", med mindra påhopp på polisen.se och liknande och mer givande debatt m.m.

__________________________________________________________________________________________________

"I find it difficult to respect the laws and values of a goverment who does not see nor respect the value of personal freedom."

(#2) Gammal
Bandit600 Inte uppkopplad

Bandit600s avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #27184
Standard RE: Jun-03: Mitt tal i Stockholm - 2006-06-04, 22:24

Citat:
På tisdag presenteras resultatet från Lunarstorms Ungt Val (som tyvärr gjordes innan räden).
Det är väl bara bra. Hade valetpågått även under räden så skullenog siffrorna blivit onaturligt höga. Nu visardom förhoppningsvis en mera verklighetsnära nivå.

(#3) Gammal
Moonzag Inte uppkopplad

Moonzags avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #27186
Standard RE: Jun-03: Mitt tal i Stockholm - 2006-06-04, 22:26

Citat:
Nightsorrow (2006-Jun-04)

Den är en riktigt bra inspelning av talet faktiskt, och tog inte lång tid att dra ner heller. Sverker postade länken på sida tre, men du kanske missade den.
'

Länken postades två gånger, båda på sida tre. Själv så håller jag inte med om att det var en så värst bra inspelning, men den duger helt klar.

Sveriges AMV-nörd nr 1.

(#4) Gammal
Nightsorrow Inte uppkopplad

Nightsorrows avatar

Länk: #27187
Standard RE: Jun-03: Mitt tal i Stockholm - 2006-06-04, 22:27

Citat:
Det är väl bara bra. Hade valetpågått även under räden så skullenog siffrorna blivit onaturligt höga. Nu visardom förhoppningsvis en mera verklighetsnära nivå.

Sant, men det hade blivit en liten "sensation" om den hade pågått under räden, vilket hade lett till mer exponering för partiet, och mer debatt och annat för att visa PP's synpunkt.

Men du har rätt, det kommer bli mer intressantare att se dom här siffrorna, just för att dom är mer jordnära än dom skulle ha varit.

__________________________________________________________________________________________________

"I find it difficult to respect the laws and values of a goverment who does not see nor respect the value of personal freedom."

(#5) Gammal
tg Inte uppkopplad

tgs avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #27286
Standard RE: Jun-03: Mitt tal i Stockholm - 2006-06-04, 23:58

The English translation of Rick's brilliant speech here already made it to number one story at Digg! It is getting tens of thousands of international readers, and for the moment it is solidly on the front page. If you wish, you can digg it even more here.

JackSpratts: Week In Review - the best weekly coverage of p2p news on the Net

(#6) Gammal
johey Inte uppkopplad

joheys avatar

Länk: #27356
Standard RE: Jun-03: Mitt tal i Stockholm - 2006-06-05, 04:14

Oj, jag missade att tg har gjort en mycket bra översättning av Ricks tal till engelska. Jaja, då var mitt försök mest bortkastad tid, men gjort är gjort och här finns den att läsa. Min översättning håller inte på långa vägar lika hög klass som tg:s, utan är mer en ord för ordöversättning.

[hr]<br>
Min sång om Försvarets radioanstalt finns på http://johan-svensson.se/

(#7) Gammal
tg Inte uppkopplad

tgs avatar

Länk: #27374
Standard RE: Jun-03: Mitt tal i Stockholm - 2006-06-05, 06:05

Hi Johey, I'm sorry to heart that you ended up wasting some time with the translation. I was aware that somebody was translating Swedish material to English so I left a message about the translation earlier on to this thread in the hope that the Swedish translator would see it. Well, let's not mourn over that - the wonderful thing is that Rick's speech is now making waves internationally and inspiring more and more people to join the pirate movement. I have a feeling that this speech not only put things into a historical perspective but was also one of those 'historical speeches' that will inspire people for a long time to come. Let that Jolly Roger wave happily in the air... Sweden and the Pirate Party are showing the way for the rest of the world right now!

- tg

(#8) Gammal
Snild Dolkow Inte uppkopplad

Snild Dolkows avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #27567
Standard RE: Jun-03: Mitt tal i Stockholm - 2006-06-05, 09:53

tg, I think the translator you're referring to is me. I run the blog http://tpbeng.blogspot.com. I, too, translated this speech this morning. I'll link to yours, because my translation doesn't really feel 100% perfect.

Snild Dolkow
  Skicka ett meddelande via ICQ till Snild Dolkow Skicka ett meddelande via MSN till Snild Dolkow  
  (#9) Gammal
tg Inte uppkopplad

tgs avatar

Länk: #27610
Standard RE: Jun-03: Mitt tal i Stockholm - 2006-06-05, 11:02

QauNuckShin: ok, thanks. I am not a native Swedish speaker so there may well be minor errors in my translation; I tried to convey the spirit and the message of the speech faithfully though. Pirates as we are, feel free to edit and fix and reuse my translation in any way you wish.

- tg

(#10) Gammal
Steffe Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #27731
Standard RE: Jun-03: Mitt tal i Stockholm - 2006-06-05, 13:25

Citat:
Rick Falkvinge (2006-Jun-04)

Ångan kommer att hålla uppe i ett par dagar till.

På tisdag presenteras resultatet från Lunarstorms Ungt Val (som tyvärr gjordes innan räden).

På onsdag faller domen mot en fildelare i Göteborg, han som försvarade sig själv.

Resultatet från Ungt Val kommer på onsdag

"7 juni - Resultatet i Ungt vals omröstning presenteras." Står det under menyn på Ungt Vals sida

Edit: Äh, trodde dubbelcitat-funktionen var fixad vid det här laget :/ Verkar inte funka som den ska i alla fall.

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Mitt Piratparti Indigowd Övrig piratpolitik 2 2009-06-16 16:45
Mitt inlägg mot FRA Ken Rabelius Integritet och privatliv 0 2008-06-20 12:42
Hur förnyar jag mitt medlemsskap? PP Övrig piratpolitik 3 2007-01-22 23:24
Gp skriver om mitt tal Mika Sjöman PP i media 7 2006-06-04 19:38
Mitt fel och ursäkt Mika Sjöman Allmän information och frågor 5 2006-03-23 22:28