Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mårten Fjällström Inte uppkopplad

Mårten Fjällströms avatar

Reg.datum: Feb 2006
Standard RE: En ulv i fårakläder - Bodström - 2006-07-04, 05:00

Jag tror vi bäst debatterar mot Bodströms inställning (och hans polares i Folkpartiets dito) "Polisen behöver mer vapen annars stödjer du brottsligheten" genom att framhålla hur trygga vi egentligen är i Sverige idag och ifrågasätta vad han egentligen är rädd för. Därigenom kan vi få Bodström att verka räddhågsen.

Och är det något machokillar som gillar tuffa vapen inte kan stå ut med så är det att verka fega.

"Med bevis finns inga hinder att döma så kallade muslimer i svenska domstolar, det sker dagligen. Terroristlagstiftningen gäller bara så kallade muslimer som är oskyldiga i lagens mening." - Jan Guillou

Svara med citat
  (#2) Gammal
gothbarbie Inte uppkopplad

gothbarbies avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #41737
Standard RE: En ulv i fårakläder - Bodström - 2006-07-23, 07:21

Citat:
Struntprat! Under en valkampanj kommer fler och fler människor att kräva besked var partiet står i vissa frågor och om man bara hävdar att man inte tar ställning så framstår man som mindre seriös! Vad jag kan gå med på är att fördelningsfrågor bör undvikas, medans etiska frågor är av största vikt!

Eftersom vi kommer stödja det parti som vill stödja oss så är det ju snarast dumt att uttala sig i andra frågor, eftersom det försätter oss i sämre förhandlingsposition om det visar sig att vi måste stödja frågor vi tidigare fördömt.

[quote]Njae, en enskild minister har trots allt rätt stor makt över sitt departement! Göran Persson verkar mest vara ointresserad av invecklade frågor och istället se till sina egna ekonomiska intressen och låta sina ministrar sköta sitt! Vidare tror jag inte Bodström var GPs val, snarare partiledningens! Vad gäller lobbying måste målet för den vara mottaglig, vilket Bodström är!
Citat:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Thomas_Bodstr%C3%B6m Han är också för EG:s direktiv om lagring av datatrafik vilket delvis har lett till partiintern kritik. Bodström har också bland annat varit positiv till kopieringsskydd och vill ge polisen mer resurser att motverka piratkopiering.

Om jag får leka amatörpsykolog så skulle jag vilja sammanfatta Tomas Bodström enligt följande.

Han är relativt ung, kom in och blev snabbt populär. Han vet vilket håll vindarna blåser, han vill framstå som handlingskraftig. I bakgrund mot allt som drabbat sverige så söker folk trygghet och då sväljer man gärna svartvita resonemang och offrar villigt integritet för lite mer trygghet. Han verkar idealistiskt lagd och med tanke på hur många lagar han fått igenom på ett ganska smalt område så måste man anta att han verkligen har ett brinnande engagemang. Jag tror han tror stenhårt på det han gör, att det är det rätta och han lägger alltid fram det så det framstår som snusförnuftigt.

Ska man slå omkull Tomas Bodströms resonemang måste man enligt min mening peka på alternativ till det han föreslår, inte bara kritisera hans förslag. För han vinner just på att han framstår som handlingskraftig och har "sunt förnuft".

Om vi kan presentera minst lika förnuftiga alternativ och underminera förtroendet för Tomas Bodström genom att visa brister i hans kunnande etc, så tror jag vi vinner förtroende på det.

Hanna, Västmanlands Län - www.projo.se -
  Skicka ett meddelande via MSN till gothbarbie  
Svara med citat
  (#3) Gammal
gothbarbie Inte uppkopplad

gothbarbies avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #41738
Standard RE: En ulv i fårakläder - Bodström - 2006-07-23, 07:26

Citat:
Mårten Fjällström (2006-Jul-04)Jag tror vi bäst debatterar mot Bodströms inställning (och hans polares i Folkpartiets dito) "Polisen behöver mer vapen annars stödjer du brottsligheten" genom att framhålla hur trygga vi egentligen är i Sverige idag och ifrågasätta vad han egentligen är rädd för. Därigenom kan vi få Bodström att verka räddhågsen.

Och är det något machokillar som gillar tuffa vapen inte kan stå ut med så är det att verka fega.

Jag är tveksam till om det funkar. Folk prioriterar alltid trygghet och "better safe than sorry". Det krävs inte mycket för att skrämma upp folk, men för att få dem att lugna ner sig krävs en hel del. Det räcker med att Bodström pekar på hur alla andra länders utveckling går och ställer frågan varför inte Sverige ska följa samma spår. Ska vi vara mer utsatta än andra länder? Då är det nog mer effektivt att skrämmas tillbaka och tala om vad Bodströms "lösningar" i praktiken kommer leda till.

Framförallt visa på vettigare alternativ som _verkligen_ löser de problem vi ställs inför idag.

Jag hörde häromdagen om den här anti-social-lagen som dom infört i england som ger polisen rätt att agera mot "antisocialt-beteende", vad nu det konkret betyder? Jag har inte läst mer om det, men finns det något där att hämta? Bodström är ju snabb att peka på andra länder och då i synnerhet englands lagstiftning när det gäller kampen mot terrorism o dyl.. är det här något vi kan förvänta oss en liknande lag av i Sverige i framtiden? Och vad går denna lag egentligen ut på? O.o

Hanna, Västmanlands Län - www.projo.se -
  Skicka ett meddelande via MSN till gothbarbie  
Svara med citat
  (#4) Gammal
gustafsd Inte uppkopplad

gustafsds avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #42133
Standard RE: En ulv i fårakläder - Bodström - 2006-07-26, 13:47

En länk till ASBOconcern klicka sedan på "What is an ASBO". En mycket informativ och bra sida.

_____________________________________________<br>
"– I mina mer cyniska stunder har jag sagt att det spelar egentligen ingen roll vad vi skriver i lagremissen, jag kommer att slutföra den i alla fall." - Odenberg

Svara med citat
  (#5) Gammal
ZED Inte uppkopplad

Länk: #42141
Standard RE: En ulv i fårakläder - Bodström - 2006-07-26, 14:35

Det Ni nämner är ju mycket allvarligt. Jag har klippt en (bara) älg med stutsare. han sprang femtio meter och var sedan död.

Rådjur som drabbats av samma vapen, men av lättare ammo har fått samma död.

Sådant får givetvis inte använda mot folk, särskilt inte i fredstid då det "bara" är det inhemska rättssystemet som skall styra upp polisens verksamhet.

Har Ni verkligen rätt?

Jag anser att man måste satsa på INSÄNDARE i TIDNINGARNA.

Ta varje problem för sig! (Olika Bodströmspåhitt!)

Formulera Er koncentrerat så texten blir kort.

Undvik alltför hårda personangrepp,ty det är summan av angreppen som biter.

Glöm inte en uppmaning om ett protestval!

Betrakta det som massangrepp, så det skall vara en stor volym från många olika personer till majoriten av landets tidningsredaktioner!

Och:

Det börjar bli bråttom! Folk måste få hinna tänka efter litet före valet!

I nästa vecka måste något ske, och detta insändarflöde måste "rinna" ända fram till valet.

Jag förmodar att någon form av organisation för detta redan finns!

Annars är det mycket bråttom!!

Lycka till!!

Än är det inte förbjudet att vara dum i Sverige!:)

Svara med citat
  (#6) Gammal
Postal 2 Inte uppkopplad

Länk: #42225
Standard RE: En ulv i fårakläder - Bodström - 2006-07-27, 00:02

http://bodstrom.omfg.se/index.php

"nothing is true everything is permitted"

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet: