Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2016
Mötesklocka   

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
WhiteHat Inte uppkopplad

WhiteHats avatar

Reg.datum: Feb 2012
Standard Jag drar tillbaka min kandidatur omedelbart! - 2012-03-15, 05:47

Efter att ha sett flertalet medlemmar inom Piratpartiet öppet pratat fientligt om svenska medborgare och visat sig vara rasister mot sitt eget folk, det är inget jag vill beblanda mig med, eller vara en del av.

Jag tar helt avstånd från all form av rasism, vilket även piratpartiet borde visa mot dessa medlemmar. Men då ni har vissa medlemmar som öppet talar om detta hat, och sedan förlöjligar personer som överbevisar dem, det är inget jag ställer mig bakom!
Därför avsäger jag mig min kandidatur till partistyrelsen, fyllnadsvalet och kommer även avsluta mitt medlemskap inom Piratpartiet idag. Då jag inte vill beblandas eller synas med sådant hat.

Hälsningar
Kalle

http://www.cracker.se IT-säkerhet, Boxee Box, pfSense och Piratpartiet!

Senast redigerad av Johan mlg Karlsson den 2014-06-16 klockan 06:29.

(#2) Gammal
DrakeICN Inte uppkopplad

DrakeICNs avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #272389
Standard Sv: Jag drar tillbaka min kandidatur omedelbart! - 2012-03-15, 06:02

Alltså...

Kommer man in med åsikter som inte är allmängiltiga, då kan man utgå från att få mothugg. Vad hade du förväntat dig, seriöst?

“What are the differences between Mark Zuckerberg and me? I give private information on corporations to you for free, and I’m a villain. Zuckerberg gives your private information to corporations for money and he’s Man of the Year.” – Julian Assange

Gammal 2012-03-15, 09:12
Henry Rouhivuori
Detta meddelande har raderats av Henry Rouhivuori. Anledning: vem bryr sig
  (#3) Gammal
Adrian Kristiansson Inte uppkopplad

Adrian Kristianssons avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Sv: Jag drar tillbaka min kandidatur omedelbart! - 2012-03-15, 17:12

Har du exempel på sådana uttal? Finns de skriftligt i forumet så är jag övertygad om att moderatorerna kommer ta tag i det så fort de blir medvetna om förekomsten.

(#4) Gammal
Adrian Kristiansson Inte uppkopplad

Adrian Kristianssons avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #272478
Standard Sv: Jag drar tillbaka min kandidatur omedelbart! - 2012-03-18, 23:03

Letade lite själv och det tog inte lång tid att faktiskt stöta på öppen "svenskfientlighet" här på forumet.

Isak Gerson anser i tråden "Hur ska PP motarbeta Svenskfientligheten?" att vara svensk tre generationer tillbaks är en "äcklig egenskap".

Citat:
Ursprungligen postat av IsakGerson Visa inlägg
Begreppet "pursvenska" kan ju diskuteras. I Nazityskland gick man ofta tre generationer bakåt för att se om en person inte var judeättling. Är det något sådant som krävs för att vara pursvensk också? Jag tackar gudarna för att jag inte skulle kunna definieras in i en så äcklig egenskap.

(#5) Gammal
IsakGerson Inte uppkopplad

IsakGersons avatar

Reg.datum: Apr 2009

Länk: #272479
Standard Sv: Jag drar tillbaka min kandidatur omedelbart! - 2012-03-19, 14:25

Citat:
Ursprungligen postat av Adrian Kristiansson Visa inlägg
Letade lite själv och det tog inte lång tid att faktiskt stöta på öppen "svenskfientlighet" här på forumet.

Isak Gerson anser i tråden "Hur ska PP motarbeta Svenskfientligheten?" att vara svensk tre generationer tillbaks är en "äcklig egenskap".
Jag anser inte att äcklighet är något som kommer med att ha svenska släktingar i uppstigande led. Jag tycker till exempel att jag själv är rätt fräsch. Däremot har jag rätt mycket äckelkänslor förknippade med både uppdelningen i svenskar och ickesvenskar och med den socialt konstruerade svenskheten som egenskap. Jag försöker att undvika den. Jag tar mig tid att förlöjliga kungahuset, att förnedra flaggan, att förminska typiskt svenska helgdagstraditioner et cetera. Om ni tycker att det är "svenskfientlighet" - vilket jag kan köpa - ja, då är jag stolt svenskfientlig! Skända flaggan! Var onationell!

---

Scienta donum scienta est, unde vendi non potest

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är