Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
infinite_emma Inte uppkopplad

infinite_emmas avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Komplett info-flyer (folder) FÄRDIG - 2006-06-19, 12:09

På ett dubbelsidigt, liggande A4 - och viks två gånger (till tre ungefär lika stora bitar) så att det blir som ett överlappande "altarskåp". Det gör att sidorna i pdf-filen nedan kanske ser ut att vara i konstig ordning, men meningen är att man vänder upp en sida i taget och då kommer sidorna rätt. (Dvs - sidan två i pdf-filen, första spalten, kommer att hamna bredvid första spalten på sidan 1 i pdf-filen.)

Jag har fyllt med text hittad lite varstans och en del går kanske att använda, men eftersom tanken bakom denna är att vara övertydliga till de som inte har en aning om vad vi pratar om, så behövs en hel del omgörning av texter. Så behöver allas hjälp att justera upp den så att den blir optimal.

Vore kanon om alla kunde bidra med något!

//edit: Jag har filat färdigt på foldern/flyern och den känns som färdigt att börja användas ordentligt. Attachment uppdaterad nedan.

//edit igen: Färger justerade, blev visst lite för rosa på vissa skrivare, problem förhoppningsvis löst nu.

//edit 3: Ny folder med diskuterade ändringar (fram till sida 3 av tråden) i texten införda.

//edit 4: DRM-texten uppdaterad eftersom den var svår att förstå.

//edit 5: Har nu gjort två varianter till - en som inte kräver någon vikning alls, dvs ett A4-blad som man lägger i händerna på folk, och en som bara kräver en vikning och det är den jag kallat A5. Så, uppifrån och ner: "full_informationsfolder.pdf" är ett två-viknings-projekt. "informationsblad_A4_ovikt" ingen vikning samt till slut "informationsbolad_A5_vikt" en vikning.

Om man som Göran får tillgång till ett tryckeri - så har jag här samma folder fast med lite tjusiga bilder och bakgrundsfärger:

Informationsblad - A4, behöver inte vikas. Högupplöst, färdigt för tryck, dubbelsidigt.

Folder - A4, två vikningar, överlappande altarskåp. Högupplöst, färdigt för tryck, dubbelsidigt.

Folder - A5, en vikning. Högupplöst, färdigt för tryck, dubbelsidigt.
Bifogade filer
Filtyp: pdf full_informationsfolder.pdf (214.1 KB, 157 visningar)
Filtyp: pdf informationsblad_A4_ovikt.pdf (220.8 KB, 108 visningar)
Filtyp: pdf informationsblad_A5_vikt.pdf (223.1 KB, 181 visningar)

* * *
Bloggar på opassande.se
  Skicka ett meddelande via Skype™ till infinite_emma  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Ken Rabelius Inte uppkopplad

Länk: #34638
Standard RE: Komplett info-flyer (folder) FÄRDIG - 2006-06-19, 13:30

<DIV>Det blir väldigt liten text, kan vara svårt att läsa om man har dåliga ögon?</DIV><DIV>exempelvis äldre människor. bara en tanke som slog mig.</DIV>
  Skicka ett meddelande via MSN till Ken Rabelius  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Nicklas W Bjurman Inte uppkopplad

Länk: #34647
Standard RE: Komplett info-flyer (folder) FÄRDIG - 2006-06-19, 13:47

Är det möjligt att få detta i en redigerbart format också. Jag tycker detta verkar vara en bra grund till en folder som lämpligen kan användas av våran Valkrets. Lite ändringar jag vill göra.

[i]

Svara med citat
  (#4) Gammal

infinite_emmas avatar

Länk: #34673
Standard RE: Komplett info-flyer (folder) FÄRDIG - 2006-06-19, 15:27

Textfiler av de stora sjoken attachade här. Man kan också kopiera texten i pdf-filerna och ändra i dessa om man hellre vill det. Posta nya texter, eller skicka dom till mig så kan jag lägga in det i orginalet.
Bifogade filer
Filtyp: txt full_informationsfolder_frågor.txt (3.9 KB, 99 visningar)
Filtyp: txt full_informationsfolder_vill.txt (3.8 KB, 85 visningar)

* * *
Bloggar på opassande.se
Svara med citat
  (#5) Gammal
John Nilsson Inte uppkopplad

John Nilssons avatar

Länk: #34685
Standard RE: Komplett info-flyer (folder) FÄRDIG - 2006-06-19, 16:49

Eftersom jag precis bestämde mig för att dela ut lite information så verkar detta lovande.

Jag tänkte primärt lägga ut lite information till en målgrupp som består av arbetare. De är inte särskillt insatta i datorer och så, vissa kanske bara vågar sig ut på internet någon minut i månaden, om alls. De flesta lyckas på något sätt få tag i piratkopior av musik/film/spel, de som är minst kunniga får det helt enkelt genom brända skivor av de som är lite mer kunniga.

Jag tror att en riktigt stor del av dem röstar rött, har inga som helst djupar tankar kirng upphovsrättens varande eller icke varande. Har ingen aning om vad bodström eller deras parti håller på med. Är dessutom matade med "information" från LO, som jag uppfattar mest som sossepropaganda.

Någon djupare retorik kring upphovsrätt är nog bortkastad. Gratis är gott, och staten skall ge fan i om de bränner skivor till varandra eller snyltar pirat-TV, och polisen skall prioritera andra brott än deras nedladdningar.

Integriteten kan vara viktigt, framförallt så måste de informeras om vad DERAS parti gör, och varför det inte är bra.

Det bästa argumentet mot patent är nog att de inte behövs, och att medicin skulle bli billigare utan.

Edit: Detta är alltså mina högst ovetenskapliga tankar.

John Nilsson Svensk mästare i sär skrivning

Mail: john.nilsson@piratpartiet.se

Skicka ett meddelande via MSN till John Nilsson  
Svara med citat
  (#6) Gammal
jack.sparrow Inte uppkopplad

Länk: #34713
Standard RE: Komplett info-flyer (folder) FÄRDIG - 2006-06-19, 19:01

Jag tyckte den var jättebra! Snyggt jobbat!

.
  Skicka ett meddelande via AIM till jack.sparrow Skicka ett meddelande via MSN till jack.sparrow Skicka ett meddelande via Yahoo till jack.sparrow  
Svara med citat
  (#7) Gammal
gustafsd Inte uppkopplad

gustafsds avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #36225
Standard RE: Komplett info-flyer (folder) FÄRDIG - 2006-06-26, 02:22

Första sidan, första raden längst ner i fetstil "Vi menar att frågorna är så pass viktiga att de måste vara överordnade alla andra frågor."

Tycker detta borde ändras till nåt i stil med "Vi anser att dessa frågor är viktigare än skillnaderna mellan de båda blockens politik"

Tror det är närmre sanningen och mer i linje med vad som tidigare sagts.

Annars verker det väldigt bra.

_____________________________________________<br>
"– I mina mer cyniska stunder har jag sagt att det spelar egentligen ingen roll vad vi skriver i lagremissen, jag kommer att slutföra den i alla fall." - Odenberg

Svara med citat
  (#8) Gammal

infinite_emmas avatar

Länk: #37010
Standard RE: Komplett info-flyer (folder) FÄRDIG - 2006-06-28, 15:49

Jag ändrade aldrig den raden - eftersom själva sammanhangen det stod i blev konstigt då. Föreslå gärna fler ändringar om den pragrafen känns konstig fortfarande, dock.

Jag har nu uppdaterat till en "färdig" pdf i första posten. Tänker försöka ta reda på om det finns något bra och billigt tryckeri som kan ta tag i det - men foldern är utformad så att man kan även skriva ut på vanlig bläckstråle eller laser, färg såväl som svart-vit, eftersom färgerna då blir grå-skala.

Kom ihåg vikningen - överlappande "altarskåp". Det vill säga - papperet viks i tre ungefär lika stora delar, och framsidan överst. När man då bläddrar upp framsida, får man som första uppslag själva artikel, och nästa uppvik blir "frågor och svar". Baksida förblir hela tiden baksida.

* * *
Bloggar på opassande.se
Svara med citat
  (#9) Gammal
agnesson Inte uppkopplad
Ansvarig forumgruppen

agnessons avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #37109
Standard RE: Komplett info-flyer (folder) FÄRDIG - 2006-06-29, 00:03

Bra folder. Allt man behöver. Har dock lite problem med vikningen men jag tror att min skrivare alternative Adobe Reader lägger till en marginal så man antingen viker över texten eller att all text inte skrivs ut. När jag ska skriva ut väljer jag under sidhantering, sidskala "ingen". Då syns inte hela "Piratpartiet" på sida ett längst upp till vänster. Väljer jag "anpassa till papper" blir det övervikning...

Sitter i partiledningen med ansvar för lokala föreningar

Arbetar som lokal assistent åt Amelia Andersdotter i Sverige

Svara med citat
  (#10) Gammal
gustafsd Inte uppkopplad

gustafsds avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #37131
Standard RE: Komplett info-flyer (folder) FÄRDIG - 2006-06-29, 01:25

Du får trixa lite med marginalerna i page setup. Kan tyvärr inte ge dig några siffror utan du får testa dig fram.

_____________________________________________<br>
"– I mina mer cyniska stunder har jag sagt att det spelar egentligen ingen roll vad vi skriver i lagremissen, jag kommer att slutföra den i alla fall." - Odenberg

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
A16. Motion om komplett revidering av partiets stadga SimonRosenqvist Motioner rörande partiets stadgar 32 2010-04-15 01:59
Ny folder och flyer Jan Lindgren Affischer, flyers, klistermärken osv. 12 2009-07-31 00:01
Hjälp med folder/info material iller Övrig piratpolitik 5 2008-12-17 03:50
Debattartikel färdig, vill ni skriva under Daniel Gustafsson 14. Skåne läns norra och östra valkrets 16 2006-04-29 13:25
Kandidatlistan är färdig! Tor Skude 5. Östergötlands län, 0 2006-04-05 10:28