![]() ![]() |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
(#1)
![]() ![]() |
(#2)
![]() ![]() |
(#3)
![]() ![]() |
![]()
Hej!
Jag skiljer mig bara åt från partiet i ett par småfrågor, ingenting stort. Ett exempel är TV-licens, som jag helst vill ska tas bort helt istället för, som partiet tycker, läggas om till skattesedeln. Men jag skulle rösta med partiet om jag fick chansen att rösta om frågan i riksdagen. Däremot har jag förstås åsikter partiet inte tagit ställning i, och områden som jag gärna skulle se att vi är extremare i, men det är sådant jag hanterar med intern opinionsbildning. Jag kan inte tänka mig en fråga som är så stor för mig att jag skulle behöva rösta mot partiet i den. Det som är allra viktigast för mig där är grundläggande mänskliga rättigheter, och där har partiet väldigt starka principer. Partistyrelsen 2012-2017 Partiorganisatör 2014-2016 Partisekreterare 2016-2017 Revisor 2018-nutid Ingenting jag skriver ska betraktas som ett formellt uttalande från mig som revisor, förutsatt att jag inte explicit skriver det. Fråga om du är osäker. Bloggar på antonnordenfur.com och är krönikör på frihetssmedjan.se. |
|
![]() |
(#4)
![]() ![]() |
(#5)
![]() ![]() |
![]()
Hej!
Citat:
Det allra viktigaste i upphovsrättsfrågan är att göra fildelning för privat bruk helt lagligt - du ska aldrig åka dit för att fildela för privat bruk. Det här är någonting som Piratpartiet kommit väldigt långt med, och som vi faktiskt har en stor chans att lyckas med inom en nära framtid. Nästa steg är att sänka den kommersiella upphovsrättens livslängd, som idag ligger på bisarra sjuttio år efter skaparens död. Piratpartiets ställningstagande är egentligen något optimistisk, men det vi först och främst måste göra är att starta en dialog om att sänka den. Något som att få den att upphöra efter skaparens död, eller sjuttio år efter skapelsen oavsett om skaparen lever, vore ett stort framsteg. Upphovsrätt är en av partiets tre största frågor, tillsammans med integritetsskydd och kunskapsspridning. Om vi till exempel får chansen att rösta mellan en upphovsrättsreform, en övervakningsreform, och en patentreform är det lite av ett lyxproblem. Det ska i så fall diskuteras internt inom riksdagsgruppen, och då skulle jag följa riksdagsgruppens beslut. Partistyrelsen 2012-2017 Partiorganisatör 2014-2016 Partisekreterare 2016-2017 Revisor 2018-nutid Ingenting jag skriver ska betraktas som ett formellt uttalande från mig som revisor, förutsatt att jag inte explicit skriver det. Fråga om du är osäker. Bloggar på antonnordenfur.com och är krönikör på frihetssmedjan.se. |
||
![]() |
(#6)
![]() ![]() |
(#7)
![]() ![]() |
![]()
Hej Leffe!
Citat:
Jag tror jag är duktig på att bli stressad just när det behövs. Jag är inte riktigt en av dem som blir helt förstörd i julruschen utan snarare kan slappna av och inse att jag själv inte har en anledning att stressa. Så när det behövs, alltså främst när det är ordentlig tidspress. Jag blir som argast när folk inte respekterar andra, vilket ofta består av att de inte lyssnar på sina medmänniskor utan bara kör på själv. Jag blir glad av glada människor, och jag blir glad när det är ständig utveckling framåt (ej att likställa med succé, PP har haft otrolig utveckling även när vi fått sämre opinionssiffror). Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
För kortare projekt är det viktigare att direkt gå till att analysera vad som behöver göras och hur, så att det görs effektivt och produktivt. Citat:
Citat:
Oj. Jag tycker generellt inte om att bossas runt allt för mycket och att välja mina egna tider, det är det jag älskar med att frilansa. Eventuellt skulle jag vilja skriva på heltid, antingen skönlitteratur eller faktaböcker, men det är rätt svårt att skriva det jag gillar att skriva och få det att gå runt ekonomiskt. Helst av allt skulle jag nog vilja vara ekonomiskt fristående, och kunna pyssla med de projekt jag känner för. Partistyrelsen 2012-2017 Partiorganisatör 2014-2016 Partisekreterare 2016-2017 Revisor 2018-nutid Ingenting jag skriver ska betraktas som ett formellt uttalande från mig som revisor, förutsatt att jag inte explicit skriver det. Fråga om du är osäker. Bloggar på antonnordenfur.com och är krönikör på frihetssmedjan.se. |
||||||||||||
![]() |
(#8)
![]() ![]() |
![]()
Vad tycker du om dessa förslag och påståenden i partiprogrammet?
"Alla som vistas i landet ska ha samma rätt till sjukvård, oavsett om man har papper och uppehållstillstånd eller ej." (http://politik.piratpartiet.se/migration/) "Det är också bra för oss, eftersom vi behöver välutbildade människor i landet." (http://politik.piratpartiet.se/gaststudenter/) Är de helt oproblematiska eller leder de till orimliga konsekvenser? |
|
|
![]() |
(#9)
![]() ![]() |
(#10)
![]() ![]() |
![]()
Hej!
Citat:
Citat:
Citat:
Partistyrelsen 2012-2017 Partiorganisatör 2014-2016 Partisekreterare 2016-2017 Revisor 2018-nutid Ingenting jag skriver ska betraktas som ett formellt uttalande från mig som revisor, förutsatt att jag inte explicit skriver det. Fråga om du är osäker. Bloggar på antonnordenfur.com och är krönikör på frihetssmedjan.se. |
||||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
Visningsalternativ | |
|
|