Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Nicklas W Bjurman Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard Tryckeri av foldrar - 2006-08-02, 16:29

Med anledning till denna fenomenalt informerande folder som Emma skapat så har jag lust att tycka upp en del. Någon som har kontakt med tryckeri redan?

Undrar om någon har bra pris som man kan trycka upp foldrar hoss? Jag tänker leverara denna folder i postlådorna tillsammans med en valsedel för partiet. Speciellt som valsedlar inte kostar speciellt mycket(1000 st/30kr).

Att ge en valsedel direkt till väljarna kan motverka valfusket som jag vet förekommer. De får information om att vi finns och de behöver inte visa deras sympatier genom att ta en valsedel öppet i vallokalen.

[i]

Svara med citat
  (#2) Gammal
Aeropyornis Inte uppkopplad

Aeropyorniss avatar

Länk: #43272
Standard RE: Tryckeri av foldrar - 2006-08-02, 17:03

Snacka med Göran Axelsson, umeå. Han tryckte upp 30.000 ex för 6000, men då får man vika själv

joakim.vesterlund (a) piratpartiet.se (Nä, nick @ hotmail.com eg)
070-5635950
  Skicka ett meddelande via MSN till Aeropyornis  
Svara med citat
  (#3) Gammal
agnesson Inte uppkopplad
Ansvarig forumgruppen

agnessons avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #43286
Standard RE: Tryckeri av foldrar - 2006-08-02, 19:29

Ja jag vill också trycka upp määängder av den. Idag delar vi ut cirka 250 flygblad varje helg. Vi skulle lätt kunna dela ut tre gånger fler.

Sitter i partiledningen med ansvar för lokala föreningar

Arbetar som lokal assistent åt Amelia Andersdotter i Sverige

Svara med citat
  (#4) Gammal
Richie Inte uppkopplad

Richies avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #43331
Standard RE: Tryckeri av foldrar - 2006-08-03, 07:45

Jag har för mig att det har beställts och tryckts en mängd av dem till Pride, det lär bli några ex över. Vi kan kolla med Emma efteråt, jag är också intresserad av en näve.

-- Old pirates never die, they just row faster
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Richie  
Svara med citat
  (#5) Gammal
Göran Axelsson Inte uppkopplad

Göran Axelssons avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #43359
Standard RE: Tryckeri av foldrar - 2006-08-03, 11:44

Jag postar mitt svar på en förfrågan från Mats Eriksson så att fler också kan se det.

Hej!

Jovisst har vi tryckt upp ett gäng. Det blev 30.000 ex för 6000 kr. Tyvärr så gäller det priset inte längre, dom räknade fel och tjänade i stort sett inget på det, men eftersom det var en barndomsvän så gick det vägen den här gången.

En ny beställning i den här storleken skulle kosta ca 1500+moms extra men dom återkommer med mera exakt pris om man frågar efter offert.

http://www.vindeltryck.com/

Det går nog att få bättre pris på andra ställen också. Det verkar hänga mycket på vilken maskinpark dom har.

Ett ställe där man kan laborera med priset på trycksaker och begära offerter är http://www.ask4media.se/.

Den vi tryckte upp var A4:a ovikt eftersom det skulle ta för oss till efter valet att vika dom.

Alltså den här http://www.p2punite.org/informationsblad.pdf (6 Mbyte)

Läs mer om vår kampanj på

http://forum.piratpartiet.se/Topic44169-47-1.aspx

I de mängder som du pratar om (500 kr/trycksak) så är nog det smidigaste och billigaste att ringa ett tryckeri och be dom trycka digitalt. Mindre ställkostnader men högre styckepris om jag fattat det här rätt. Då kan du få de varianter du vill ha. En firma i Umeå skulle ha kunnat göra det åt oss men priset hade blivit det dubbla för den mängd vi körde ut.

Om vi lyckas få igång en kampanj i Skellefteå också så kommer jag att trycka fler, då blir det nog en sats på 20.000 om två veckor.

Men det är inget som är säkert, just nu är Skellefteå dött även om vi har många medlemmar där.

Jag skulle föreslå att du mailar ut till alla leads och frågar om det är fler som vill hänga med på en beställning, ställkostnaderna är ganska höga så man skulle tjäna på att gå ihop ett gäng.

/Göran

Hacker and proud of it!

Valkretsansvarig, Västerbottens valkrets. Kandidat till riksdagslistan 2010.

Tel: 073-9867 881 Mail: goran.axelsson@piratpartiet.se

Svara med citat
  (#6) Gammal
Urban Sundström Inte uppkopplad

Urban Sundströms avatar

Länk: #43369
Standard RE: Tryckeri av foldrar - 2006-08-03, 12:29

Hej !

Hälsningar från Gävleborg. Vi vill också erhålla flygblad av denna sort. Vore bra om några valkretsar kunde gå ihop eller om det går att ordna en central tryckning av flygbladen och sen sprida runt Sverige via valkretsar och sedan kommuner. Vi har ingen egen kassa eller bankkonto.

Hälsn. Urban valkretsledare Gävleborg
  Skicka ett meddelande via ICQ till Urban Sundström Skicka ett meddelande via MSN till Urban Sundström Skicka ett meddelande via Skype™ till Urban Sundström  
Svara med citat
  (#7) Gammal
Mats Eriksson Inte uppkopplad

Länk: #43373
Standard RE: Tryckeri av foldrar - 2006-08-03, 12:56

På något sätt får vi försöka samordna det hela. Ni får gärna börja kontakta tryckerier för offerter. För min personliga del kör jag hellre på kvantitet än kvalitet, vi behöver MYCKET valmaterial att dela ut.

Vi i Dalarna har inte heller någon kassa, men jag och mats.lundqvist lägger åtminstone 500 kr var.

//Mats Eriksson

Svara med citat
  (#8) Gammal
Mats Eriksson Inte uppkopplad

Länk: #43375
Standard RE: Tryckeri av foldrar - 2006-08-03, 13:08

Jag kan trycka dubbelsidigt i Litauen för 20 öre / papper (inkl moms, exkl frakt). Kanske billigare vid en större beställning. Hur låter detta?

Och skulle det finnas intresse att köpa foldrarna vikta och klara?

//Mats Eriksson

Svara med citat
  (#9) Gammal
Mab Inte uppkopplad

Mabs avatar

Länk: #43381
Standard RE: Tryckeri av foldrar - 2006-08-03, 13:28

Hur snabbt kan de tryckas upp?

www.mab.nu
  Skicka ett meddelande via ICQ till Mab Skicka ett meddelande via MSN till Mab  
Svara med citat
  (#10) Gammal
Mab Inte uppkopplad

Mabs avatar

Länk: #43380
Standard RE: Tryckeri av foldrar - 2006-08-03, 13:28

Citat:
Mats Eriksson (2006-Aug-03)Jag kan trycka dubbelsidigt i Litauen för 20 öre / papper (inkl moms, exkl frakt). Kanske billigare vid en större beställning. Hur låter detta?

Och skulle det finnas intresse att köpa foldrarna vikta och klara?
Hur pass bra kvalité på trycket?

Hur stor blir fraktkostnaden? Vid 10 000 foldrar, vid 20 000 foldrar, vid 50 000 foldrar?

Hur mycket extra blir det om vi ska få dem vikta?

www.mab.nu
  Skicka ett meddelande via ICQ till Mab Skicka ett meddelande via MSN till Mab  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Småländskt tryckeri vill bli IPRED-privatpolis Henry Rouhivuori PP i media 0 2009-04-09 10:06
Foldrar Jan Lindgren Affischer, flyers, klistermärken osv. 4 2009-01-21 16:41
Tryckeri för direktreklam/affischer sandos Fram till valet 2006 i Västmanlands län 23 2006-09-05 12:07
Tryckeri? Spaceromancer Arkiv för Norrbottens län 3 2006-08-11 17:55
Något bra och billigt tryckeri? xpndr Kampanjen i Göteborg 8 2006-06-10 19:31