Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
nemo Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard Grafisk profil till Piratpartiet - 2006-09-23, 14:58

Slut på valrushen, och en granskning av allt material vi har publicerat är på sin plats. Vi har stora tillgångar i det här partiet, i form av engagerade och många gånger kunniga medlemmar som gärna tar saker i egna händer. Därför finns det mängder med kampanjmaterial, och därför ser det ut på väldigt många olika vis. Vi måste sammordna det hela på ett bra sätt.

Jag vill sätta ihop en grupp som tar fram grafiska riktlinjer för hur vårt kampanjmaterial ska se ut i framtiden. Vi har allt att vinna på att vara konsekventa med hur vi använder vår partisymbol och vilka signaler vi skickar i bild och layout. På senaste mötet i Stockholm högg jag tag i Emma och fick därmed med mig en grafisk formgivare som kan tänka sig att sitta i en grafisk profil-grupp. Finns det fler av er där ute?

Det är ingen poäng med att vi sitter i en liten grupp i Stockholm och bestämmer hur allt material ska se ut i framtiden. Det behövs folk som kan och vill från hela landet. Dokumentet vi sätter ihop bör ge en viss mängd frihet till den som producerar kampanjmaterial för att hålla på "Just Do It"-mentaliteten. Gör vi det här rätt så hämmar det inte kreativiteten!

Vill du vara med? PM:a mig så sätter jag upp dig på listan.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Nicklas W Bjurman Inte uppkopplad

Länk: #58530
Standard RE: Grafisk profil till Piratpartiet - 2006-09-23, 16:41

jag vill också tilläga att vi bör göra en granskning av det budskap vi sätter på vårat material så att det inte är negativt uttryckt och/eller person/parti påhopp.

Det är bra att det finns högkvalitativt material från en central källa från partiet för att underlätta för de medlemmar som vill ägna sig åt "just do it!" så att de inte behöver lägga ner mer tid än vad som behövs.

[i]

Svara med citat
  (#3) Gammal
nemo Inte uppkopplad

Länk: #59136
Standard RE: Grafisk profil till Piratpartiet - 2006-09-26, 21:31

Jag är inte säker på att det gagnar partiet att centralisera all produktion av material och alla våra slogans. Idén är att vi främst ska sätta ihop något som hjälper lokala producenter att göra ett bra jobb. Sedan kan man givetvis sätta ihop några bra exempel som kan användas på rixnivå.

Behövs fortfarande folk till gruppen! Hör gärna av er om ni är intresserade.

Svara med citat
  (#4) Gammal
Hördur Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2007

Länk: #86407
Standard RE: Grafisk profil till Piratpartiet - 2007-11-10, 18:15

jag vet inte riktigt om detta är rätt tråd, men here goes..

jag hörde att piratpartiet behövde grafiker?

..jag har gjort några reklam-afficher, tidnings-annonser o dylikt så jag är väl helt ok..

me do photoshop-layout efter önskemål..

maila mig ifall ni behöver nåt..

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
§ 7. Antagandet av Ung Pirats grafiska profil Stefan Flod Styrelsemöte 04-12-2009 till 06-12-2009 i Uppsala 0 2009-11-29 19:01
Grafisk profil, OpenOffice, Powerpoint-mallar? Zillen Forumgruppen/teknisk support 5 2009-11-26 14:14
Övrig fråga: Ny grafisk profil Stefan Flod Styrelsemöte 18-09-2009 till 20-08-2009 i Göteborg 0 2009-09-15 23:14
Hjälp till med UP:s grafiska profil! Offa Ung Pirat - allmänt 4 2009-08-18 21:57