Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
infinite_emma Inte uppkopplad

infinite_emmas avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Nominering till ny styrelse - 2007-04-11, 20:40

Vi vill bredda beslutsfattandet, avlasta Rick och Christian och se till att det finns utrymme för avhopp utan att styrelsen decimeras. Detta sammantaget har gjort att vi föreslår en utökning av styrelsen till fem ordinarie och två suppleanter. Vi har nominerat medlemmar som ihärdigt arbetat regionalt och på riksplan och som visat att deras engagemang och uthållighet är av det virke som behövs för den ibland krävande positionen att sitta i styrelsen.

---

Valberednings nominering till styrelse:

Rick Falkvinge - ordförande, kan endast väljas ett år i taget

Christian Engström - vald sedan förra årsmötet på två år

Bo Leuf - kassör, två år

Mårten Fjällström - styrelseledamot, två år

Björn Odlund - styrelseledamot, ett år

Stefan Flod - suppleant, ett år

Jan Lindgren - suppleant, två år

Samtliga ledamöter är vidtalade och har accepterat nomineringarna. De är dessutom ombedda att skriva ihop en presentation av sig själva i denna tråd, för er som inte känner till någon eller några av de nominerade.

---

Vi vill passa på att tacka Andreas Käiviräinen, Balder Lindegård och Joakim Lundborg för sitt engagemang och arbete i styrelsen under året och hoppas att de njuter av ledigheten!

* * *
Bloggar på opassande.se
  Skicka ett meddelande via Skype™ till infinite_emma  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Christian Engström Inte uppkopplad

Christian Engströms avatar

Länk: #71437
Standard RE: Nominering till ny styrelse - 2007-04-11, 21:13

Jag är 47 år, programmerare, ursprungligen aktivist mot mjukvarupatent och vice ordförande i piratpartiet.

En presentation av mig med bilder och länkar finns på http://www.glindra.se/pirat/

/Christian
EU-parlamentariker

Svara med citat
  (#3) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #71441
Standard RE: Nominering till ny styrelse - 2007-04-11, 22:51

35 år, grundade Piratpartiet den 1 januari 2006 och underskattade totalt vilket intresse det fanns. Entreprenör i botten, men har på senare år ägnat mig mer åt ledarskapsfrågor.

Trivs bäst i gränslandet mellan ledarskap och IT.

Svara med citat
  (#4) Gammal
Björn Odlund Inte uppkopplad

Björn Odlunds avatar

Länk: #71453
Standard RE: Nominering till ny styrelse - 2007-04-12, 11:06

23 år, född, uppvuxen och boende i Borås. Studerar Biblioteks- och Informationsvetenskap på Högskolan (i Borås).

Är valkretsledare för Valkrets 19/Västra Götaland Södra/Södra Älvsborg/Sjuhärad (kärt barn har många namn). Ser det lokala partiarbetet som viktigt (och dessutom roligt och stimulerande) och tycker att det är angeläget att hela landet får igång en stadig bas för aktivitet på det lokala planet.

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
  (#5) Gammal
Mårten Fjällström Inte uppkopplad

Mårten Fjällströms avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #71463
Standard RE: Nominering till ny styrelse - 2007-04-12, 16:06

29 år, har läst teknisk fysik och historia (och lite till av allt möjligt) och riktat in mig på hur teknik- och samhällsförändringar hänger ihop. Bakgrund i miljö-, feminism-, studentdemokrati-rörelser. Jobbar (just nu) åt Svenska Ekodemiker. Valkretsledare för Uppsala län och kassör i UP Piratnätet.

För övrigt noterar jag att det bara är killar nominerade. Vilket lätt sker i en förening med vår medlemsfördelning, det är inte ett klagomål mot valberedningen som jag vet har jobbat hårt. Så jag vill passa på att upplysa om att det går att nominera andra än de som valberedingen har föreslagit, men man måste tillfråga dem först.

"Med bevis finns inga hinder att döma så kallade muslimer i svenska domstolar, det sker dagligen. Terroristlagstiftningen gäller bara så kallade muslimer som är oskyldiga i lagens mening." - Jan Guillou

Svara med citat
  (#6) Gammal
Jan Lindgren Inte uppkopplad

Jan Lindgrens avatar

Länk: #71481
Standard RE: Nominering till ny styrelse - 2007-04-12, 21:34

27 år och försöker plugga på KTH samtidigt som jag är projektanställd och leder Stockholmsregionen.

Den förste hittills som inte har nån bild knuten till forumet. Min huvudfråga inom partiet är rätten till ett skyddat privatliv, även om de andra frågorna så klart är viktiga.

Om det är nåt du undrar över är det bara att skicka ett mail eller ett PM.

------------------------------------------------------------------------------------
Avgående Partisekreterare - Nyvald sammankallande i partistyrelsen

Kandiderar till riksdagslistan - utfrågningstråd

Aktivism räcker inte - Varför Piratpartiet behövs, av Christian Engström

Svara med citat
  (#7) Gammal
Stefan Flod Inte uppkopplad
Förbundsordförande UP

Stefan Flods avatar

Länk: #71484
Standard RE: Nominering till ny styrelse - 2007-04-12, 22:43

21 år, läser det Beteendevetenskapliga programmet med inriktning mot IT-miljöer på Umeå Universitet.

Jag var med och grundade Ung Pirat Förbundet där jag är ledamot. Jag var också med och grundade Sveriges första Ung Pirat lokalavdelning, Ung Pirat Umeå.

Vidare så var jag med och grundade Piratpartiet Västerbotten där jag hade enormt roligt i valet 2006 som funktionär och riksdagskandidat. Vi hade ett flertal kampanjer och jag mötte massor av intressanta människor, allt ifrån pirater, artister och helt vanliga människor till duktiga politiker. De roligaste stunderna under valet var när jag debatterade med Maud Olofsson, när Piratpartiet och Piratbyrån "fil"-delade och demonstrerade mot Thomas Bodström i Umeå och alla de dagar där hela torget var fullt av pirater i Piratpartiet kläder.

Tänk, vissa dagar fanns det mer Piratpartister i Piratpartiet tröjor som representera Piratpartiet, än representanter från alla de andra partierna tillsammans i Umeå centrum.

Efter valet har det hänt otroligt mycket men det ska jag inte gå in på den här gången.

tel:0760-18 89 18
http://stefanflod.com/
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Stefan Flod  
Svara med citat
  (#8) Gammal
Bo Leuf Inte uppkopplad

Bo Leufs avatar

Länk: #71642
Standard RE: Nominering till ny styrelse - 2007-04-15, 14:10

Egen företagare med huvudinriktning numera i skrivande om IT-relaterat och säkerhetsteknik. Blev tidigt involverad i pp organisationen i väster (vk 16 och 17) och som riksdagskandidat inför valet. Efter valet invald i styrelsen som interimkassör.

---

— Att vara pirat är att segla rak kurs oavsett väder och vind -- för endast då når vi fram.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är