Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2016
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
turbofish Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2006
Standard RE: Vilka är vi? - 2006-03-14, 11:32

Jag heter Thomas Hellström och läser just nu sista året som civilingenjör i datateknik på Chalmers.

Jag är politiskt intresserad, men har inte haft lust att engagera mig i något parti tidigare.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Bo Leuf Inte uppkopplad

Bo Leufs avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #11857
Standard RE: Vilka är vi? - 2006-03-14, 12:10

För det lokala perspektivet... och med tanke på att jag ställer mig till förfogande som kandidat för att hjälpa få ihop de valsedelnamn som krävs -- men också för att hjälpa skingra de missupffattningar som är så vida accepterade som sanning kring hela upphovsrätts/copyright/'pirat' sörjan idag.

Egentligen norrlänning, men kom till Göteborg 71 för att studera vid Chalmers. Blev kvar, gift, 2 barn. Blev kvar länge. En parentes i Malmö 92 slutade med beslutet att Gbg var nog bäst.

Bland de äldre i gänget här: född 1952, ålder 54 på valsedel.

Länge egen firma med skiftande verksamhet. Elektronik/dator, bokhandel & rollspel, undervisare, skribent, översättare, 'konsult', författare, webbvärd,...

Som etablerad författare och frilans, webbskapare, och andra kreativa sysselsättningar, kan man tycka att jag borde vara för 'lagstadgat skydd' på det man skapar. Men det handlar sällan om detta i praktiken, då det är sällan skaparen som i slutändan har kontrollen över sin skapelse eller erhåller nämnvärd ersättning.

Jag är alltför medveten om hur de ursprugliga tankarna bakom såväl upphovsrätt som patent förvanskats och missbrukats mer och mer på senare år, och hur de stora företagen i praktiken hanterar skaparna som inhyrd arbetskraft eller nästintill slavarbetare.

Det är enormt befriande att det nu växer en tydlig motkraft till EU, WIPO, och nationell lagstiftning på området.

Se längre beskrivning på rikslistans kandidatpresentation

https://www.piratpartiet.se/forum/FindPost16254.aspx

---

&mdash; Att vara pirat är att segla rak kurs oavsett väder och vind -- för endast då når vi fram.

Svara med citat
  (#3) Gammal
Mika Sjöman Inte uppkopplad

Länk: #12489
Standard RE: Vilka är vi? - 2006-03-18, 18:18

Tjäna

Driver IT företag, pluggar till europavetare med statsvetenskaplig inriktning på GU. Sitter i partiets styrelse och skriver en del till tidningar.

Är tills vidare mediaansvarig också för partiet - så har ni media eller om ni vill ha träning så ta det gärna med mig. Jag är inte här för att ta hand om media, utan för att hjäpa partiet - d.v.s. er att komma fram i media på bästa sätt.

Jobbat tidigare i Eurofolkomröstningen och har hållit några träningar i argumentationsteknik för partiet och här i GBG.

Vi synes snart! Fan idag är vi 105 medlemmar bara här i GBG!!!

------------------------------------------------<br>
"De inskränkningar av "... medborgarnas rättigheter till privatliv... " som förslaget innebär är proportionella och nödvändiga om det gemensamt erkända målet att förebygga och bekämpa brottslighet och terrorism skall kunna uppnås." - [Datalagringsdirektivet] Sjukt!

Svara med citat
  (#4) Gammal
Anders S Inte uppkopplad

Anders Ss avatar

Länk: #12520
Standard RE: Vilka är vi? - 2006-03-19, 04:18

Anders Sandberg, Göteborg

född 1948, skild, vuxna barn

civilekonom 1969
arbetat både statligt och privat, storföretag och eget företagande

forskarutbildning i företagsekonomi/organisationsteori, ej disputerat

specialintresse organisatoriska och sociala möjligheter och konsekvenser
av datorstödd kommunikation

en av Sveriges första användare av Arpanätet sedemera Internet

använde och införde elektronisk post och konferenssystem
i svenska och internationella verksamheter redan under 1970-talet

inte religiös, hyllar livet, allt liv inte bara mänskligt,
hyllar yttrandefrihet, demokrati, jämlikhet och mänskliga rättigheter

anser att all verksamhet som finansieras med statliga medel,
speciellt utbildning och forskning inom universiteten samt radio,
tv och teatrar skall vara public domain och vara helt tillgänglig för
alla via nätet utan begränsningar av upphovsmannarätt eller
liknande lagar

Svara med citat
  (#5) Gammal
Evers Inte uppkopplad

Länk: #12685
Standard RE: Vilka är vi? - 2006-03-20, 11:38

Ifrån Göteborg, har inget tidigare engagemang i något parti men är liksom många andra orolig för den senare tidens utveckling.

Svara med citat
  (#6) Gammal
Anderz Inte uppkopplad

Anderzs avatar

Länk: #12760
Standard RE: Vilka är vi? - 2006-03-20, 18:01

Okej...

Mitt namn är Anderz Hellgren, en lagom aktiverad typ som just nu pluggar Datavetenskap på Chalmers/GU.

Jag är 21 om cirka 8 månader och har tidigare struntat i allt vad politik heter då inget har verkat tillreckligt intressant och genomtänkt.

Jag har de senaste tio åren varit med i, och är förmogligen fortfarande det om tio år, Göteborgs Sjöscoutkår och seglat och så annars går all energi åt till att hitta jobb, hitta lägenhet och plugga.

Förhoppningsvis ska jag vara aktiv både här i forumet och IRL trots min dåliga kunskap inom politik!

Jag hoppas förövrigt på ljusare tider med allt vad som menas med det!!

mvh Anderz

http://www.dynten.se
  Skicka ett meddelande via ICQ till Anderz Skicka ett meddelande via MSN till Anderz  
Svara med citat
  (#7) Gammal
Joakim Inte uppkopplad

Joakims avatar

Länk: #12954
Standard RE: Vilka är vi? - 2006-03-22, 08:11

Heter Joakim Durehed är 23 år och systemvetarstudent på Högskolan i Borås.

Har tyvärr inte haft mycket tid över till annat än studierna, men medlem är jag och jag hoppas kunna bidra med något åtminstone.

Framförallt tänker jag skriva lite texter.

.................................<br>
synopsis.se | medioker.blogspot.com

Svara med citat
  (#8) Gammal
Björn Felten Inte uppkopplad

Björn Feltens avatar

Länk: #12984
Standard RE: Vilka är vi? - 2006-03-22, 12:51

Jaja, jag klarar väl inte längre att hålla en låg profil då, utan är tvungen att ge upp en del av min personliga integritet här på piratpartiets offerplats.

Är också en 48:a (såg till min stora glädje att vi hade ytterligare en så gammal fossil i våra led).

Två år på Chalmers E i slutet av 60-talet, men hoppade av och satsade i stället på en fil. kand. i ma+fy med läroverksadjunkt som mål.

Körde min fru, som det så vulgärt heter, "på tjocken" när jag muckade från lumpen (PBS på LV6), och fick därför snabbt överge alla planer på en akademisk framtid, och gick därför i stället via diverse konstruktörsjobb (inklusive konstruktionschef) inom varvsnäringen till eget företag med elektronikkonstruktioner som huvudsaklig uppgift.

Därefter har jag i stort sett följt den allmänna IT-utvecklingen via assembler och annan maskinnära programmering (bland annat djupt involverat i svenska Psionrepresentanten Psitronic och de olika handdatorer som Psion producerade) till det mer vidlyftigt definierade "IT-konsulterier".

Nå, mina barn är nu utflugna (en läkare, 32, och en civ.ing, 26), så nu är det mer eller mindre tillbaka till ruta ett för min fru och mig, så jag är ivrig att axla alla eventuella, nya uppdrag. Särskilt sådana, som kan göra att jag kan se mina barn i ögonen och svara på frågan om vad jag gjorde när hela deras sociala och kulturella arv försnillades av ett antal hänsynslösa girigbukar i slutet av 1990-talet och början av 2000-talet, innan Piratpartiet kom in i riksdagen och lyckades återställa ordningen.

Om ni inte fattat det ännu, så är jag dessutom en ordbajsare av enormt format, så, vad ni än gör, släpp inte mig fri i någon debatt, för då får inte någon annan en syl i vädret.

--
Bad officials are elected by good citizens who do not vote.
-- George Jean Nathan (1882-1958)

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

Svara med citat
  (#9) Gammal
Mattias Agar Inte uppkopplad

Mattias Agars avatar

Länk: #13929
Standard RE: Vilka är vi? - 2006-03-30, 21:14

..............................................

- Mattias
  Skicka ett meddelande via MSN till Mattias Agar  
Svara med citat
  (#10) Gammal
Anders Häggström Inte uppkopplad

Anders Häggströms avatar

Länk: #14188
Standard RE: Vilka är vi? - 2006-04-01, 22:44

och här försvinner även en del av min integritet, i hopp om en bättre värld.

Jag brukar för det mesta hålla mej i bakgrunden och hjälpa till utan att synas.

Jag heter Anders, kallas Hagge av vissa. Född 83, så jag borde vara 22år nu, håller inte riktigt koll på det. Bor i Göteborg ute på Hisingen med min flickvän och pluggar Sjöingenjör på Chalmers, ett år kvar till examen om allting går som planerat.

Jag har aldrig varit särskillt politiskt intresserad för att inget av partierna har haft samma uppfattning som mej, men Centern låg väll närmast min syn på verkligheten, men ofta inte med mer än hälften av frågorna.

Nu på senare tid så har jag sett den otäcka utvecklingen av det digitala samhället, och någonting måste göras snart! Innan det är försent..

Jag är för demokrati, frihet, personlig integretet och jämnställdhet, och massa annat smått och gott.

Det som intresserar mej mest är teknik, mekanik, elektronik i en salig kombination. Samt segling (såväl små segelbåtar som stora fartg), och även damen min såklart!

Jag tycker även om att fundera och spekulera mycket.

För er som vill veta mer om mej, så finns min kandidatur inlämnad här.

Jasså, ska ni ha kontakt med mej oxå?

Skype använder jag flitigt eftersom det är krypterat, hagge1983 är mitt Skype-namn.

Annars fungerar epost och msn ganska bra (trots att jag inte gillar m$): hagge[it-bulle]intercorner.net

[hr]

E-post: anders.haggstrom [it-bulle] piratpartiet.se

Om du vill kopiera och/eller använda mina ord, varsågod! Jag är tacksam om du kan förbättra dom. Information är till för att spridas!

Länktips: http://tor.eff.org/, http://truecrypt.sf.net/, http://www.ffii.org/, http://www.debian.org/

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Vet du vilka register du är med i? Denuviate PP i media 1 2009-11-27 16:47
Vilka finns Smokey 20. Skaraborgs valkrets (Västra Götaland östra) 40 2006-08-27 16:12
Vilka har vi här? adler 28. Västerbottens län 29 2006-03-15 22:35
Vilka bor här? broink 3. Uppsala län, 43 2006-03-01 20:44
IRC - vilka tider...? infinite_emma Övrig diskussion 3 2006-01-30 18:20