Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2016
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Jon Severinsson Inte uppkopplad

Jon Severinssons avatar

Reg.datum: Apr 2006
Standard Hemsidan är död! Länge leve hemsidan! - 2007-07-16, 19:07

Ung pirats temporära hemsida är nu ersatt av en helt ny design, och mycket mer information.

Du kan besöka den på ungpirat.se.

Har du några problem med designen eller med webbläsarkompabilitet, kontakta mig, har du några problem med innehållet, eller vill hjälpa till med något, kontakta John.

Vi är fortfarande intresserade av hjälp med hemsidan. Har du en text du tycker skulle passa på hemsidan, skicka den till oss. Har du erfarenheter av webbsnickring i PHP eller med Drupal, gå med i arbetsgruppen. Har du andra idéer, skicka dom till oss, eller skriv här i forumet.

Gestapo ansåg inte att Anne Frank hade rent mjöl i påsen
— "Tomten", insändare till SvD

Kopiering är lika mycket stöld som fotografering är kidnappning.
— Fritt tolkat av lholmq42
  Skicka ett meddelande via ICQ till Jon Severinsson Skicka ett meddelande via AIM till Jon Severinsson Skicka ett meddelande via MSN till Jon Severinsson Skicka ett meddelande via Yahoo till Jon Severinsson  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Anders Forsman Inte uppkopplad

Anders Forsmans avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #77358
Standard RE: Hemsidan är död! Länge leve hemsidan! - 2007-07-16, 21:28

Snygg start tycker jag...skäms lite av att vi inte lyckats etablera UP i Västerås än-men det kommer nog snart
  Skicka ett meddelande via ICQ till Anders Forsman Skicka ett meddelande via MSN till Anders Forsman  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Ken Rabelius Inte uppkopplad

Länk: #77359
Standard RE: Hemsidan är död! Länge leve hemsidan! - 2007-07-16, 21:33

När jag klickar för att besöka hemsidan får jag upp en fil som vill laddas ner. Ska det vara så?

-------------------------------------------------------------------
Övervakning och censur är framtiden, om vi passivt tillåter det att bli så.
  Skicka ett meddelande via MSN till Ken Rabelius  
Svara med citat
  (#4) Gammal
minata Inte uppkopplad

minatas avatar

Länk: #77362
Standard RE: Hemsidan är död! Länge leve hemsidan! - 2007-07-16, 21:56

Piratpartiets browserpolicy är märklig!!!!

För att få Forumet att funka måste jag använda Internet Explorer (Microsoft).

För att få Ung Pirats hemsida att funka måste jag använda Firefox (icke Microsoft).

Förklara för mig var det fina med kråksången är med en sådan Policy. Ja i IE får jag som ovan en ruta (download) - spara.

Svara med citat
  (#5) Gammal
Björn Odlund Inte uppkopplad

Björn Odlunds avatar

Länk: #77363
Standard RE: Hemsidan är död! Länge leve hemsidan! - 2007-07-16, 23:15

På startsidan och sidan "aktiviteter" går "rutnätet" inte ända ner på sidan, vilket de gör på de andra sidorna.

Kör vanligtvis Firefox 2.0.0.4 (även på partiets sidor, med fint resultat) men får samma resultat i Konqueror 3.5.6

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
  (#6) Gammal
Ken Rabelius Inte uppkopplad

Länk: #77364
Standard RE: Hemsidan är död! Länge leve hemsidan! - 2007-07-16, 23:58

Jag har dessvärre ingen större lust att gå över firefox bara pga det eftersom jag vanligtvis inte använder det. Dessutom tror jag det kan vara en nackdel då många faktiskt använder ie7 baserade webbrowsers. Ni borde så fort det är möjligt göra sidan kompatibel även med internet explorer (även om det finns de som skyr det som pesten)

-------------------------------------------------------------------
Övervakning och censur är framtiden, om vi passivt tillåter det att bli så.
  Skicka ett meddelande via MSN till Ken Rabelius  
Svara med citat
  (#7) Gammal
minata Inte uppkopplad

minatas avatar

Länk: #77365
Standard RE: Hemsidan är död! Länge leve hemsidan! - 2007-07-17, 00:44

Om Piratpartiet vill visa att deär duktiga på hemsidebygge så gör man en sidan kompatibel med både Firefox och IE. Elementärt.

Många användare använder arbetsplatsens eller biblioteketes browser. I mitt fall är Firefox nummer ett men IE är bättre på musik som media i bakgrunden. Detta val av Forum hade/har? svårt med kombination Firefox/cache/cookies. Därför har jag IE som browser på detta forum.

Edit: la dit cookies, stavfel

Svara med citat
  (#8) Gammal
Björn Odlund Inte uppkopplad

Björn Odlunds avatar

Länk: #77366
Standard RE: Hemsidan är död! Länge leve hemsidan! - 2007-07-17, 01:00

Citat:
Jon Severinsson (2007-Jul-11)Sidan är testad i Firefox 2.0.0.4/Linux, Konqueror 3.5.5/Linux, Konqueror 3.91.0/Linux, Opera 9.21/Linux, IE 6.0/Wine, IE 7.0/WinXP, och borde fungera på i stort sätt vilken webbläsare som helst. Ser skit ut utan CSS, men fungerar. JavaScript är inte ett krav, men gör sidan lite snyggare.
Så ni kan vara lugna, sidan kommer att funka i internet exploder oxå, det är nog bara något som gått snett och snart kommer åtgärdas.

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
  (#9) Gammal
minata Inte uppkopplad

minatas avatar

Länk: #77367
Standard RE: Hemsidan är död! Länge leve hemsidan! - 2007-07-17, 01:12

Upplysning: Jag kör IE6/Windows XP - en vanlig kombination. Och det funkar ej.

Svara med citat
  (#10) Gammal
Jon Severinsson Inte uppkopplad

Jon Severinssons avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #77368
Standard RE: Hemsidan är död! Länge leve hemsidan! - 2007-07-17, 06:41

Ken Rabelius och minata:

Självklart designar man en sida som fungerar i både IE och W3C kompatibla webbläsare. Jag har massor med hack för att få sidan att fungera i både w3c, Opera, IE7 och IE6 läge.

Hemsidan validerar som XHTML 1.1 och CSS3 (med endast ett fel var för XHTML5 och CSS2.1), och är testad i Firefox 2.0.0.4/Linux (= Gecko 1.8), Opera 9.21/Linux, Konquerer 3.5.5/Linux (~ Safari 2.x), Konqueror 3.91.0/Linux (~ Safari 3.x), Internet Explorer 6.0/Wine och Internet Explorer 7.0/WinXP. Men det var när den körde på min server. Piratpartiets server var inte lika bra inställd, och kände inte till att .xhtml måste påstås vara text/html för att IE ska visa dom, och inte application/xhtml+xml, vilket "krävs" av alla W3c kompatibla webbläsare (annars tolkas sidan som html med för många "/", vilket kan ge en del "intressanta" buggar). Min server är smart nog att känna av om webbläsaren begriper sig på application/xhtml+xml eller inte, men det var uppenbarligen inte Piratpartiets server, som skickade application/xhtml+xml till alla.

Jag har nu tills vidare ställt om ungpirat.se att skicka .xhtml som text/html till alla webbläsare, så nu bör det mesta fungera korrekt i alla webbläsare. Jag ska gräva djupare i kväll när jag kommer hem från jobbet.

minata:

Piratpartiet har ingen browserpolicy, utan den som hackar bestämmer. Jag kan använda Firefox i PP's forum (jag gör det nu), men om du har problem så är du välkommen att hjälpa Richie fixa det.

Björn Odlund:

Problemet är att rutnätet inte baserar sin höjd på menyn, bara webbläsarfönstret och brödtexten (som på den sidan är mycket kort). Tror jag har fulhackat en fix för det nu, genom att ge brödtexten extra "padding" i botten på de sidor som behöver det.

Har någon fler problem, så meddela mig här eller per email så fixar jag det ikväll.

Edit: stavfel

Gestapo ansåg inte att Anne Frank hade rent mjöl i påsen
— "Tomten", insändare till SvD

Kopiering är lika mycket stöld som fotografering är kidnappning.
— Fritt tolkat av lholmq42
  Skicka ett meddelande via ICQ till Jon Severinsson Skicka ett meddelande via AIM till Jon Severinsson Skicka ett meddelande via MSN till Jon Severinsson Skicka ett meddelande via Yahoo till Jon Severinsson  
Svara med citat
Svara
Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
hemsidan Mab Piratstudenterna i Uppsala 0 2008-03-02 22:33
Hemsidan 2.0 John Nilsson Hemsidan för Ung Pirat 7 2007-09-03 20:39
Vad är det med hemsidan? Mårten Fjällström Forumgruppen/teknisk support 8 2007-06-26 14:42
Hemsidan drevis Mediagruppen 1 2007-05-05 22:18
Hemsidan Lukas Klingsbo PP i media 1 2006-06-01 15:36