![]() ![]() |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
(#1)
![]() ![]() |
(#2)
![]() ![]() |
![]() Citat:
![]() Citat:
Citat:
Citat:
— "Tomten", insändare till SvD Kopiering är lika mycket stöld som fotografering är kidnappning. — Fritt tolkat av lholmq42 |
|||||
![]() |
(#3)
![]() ![]() |
![]() Citat:
Vad sägs om en kompromiss: Indexsidan lämnas identisk. Lokalavdelningssidorna får en ruta bredare brödtext, (och en ruta smalare extrameny). Övriga sidor får lika bred text som lokalavdelningssidorna får, fast förskjuten ett steg åt höger (så dom får lika mycket marginal till höger och vänster). Självklart blir detta generellt skrivet, så nya sidor kan använda vilken som av dessa tre layouter.[/quote] Index-sidan tycker jag också var rätt bra. Smäcka in en bild någonstans kanske. En glad ung pirat som thumbnail (jettekeckt!)? Din kompromiss låter bra. Jag är inte säker på varför jag tycker att vit text var dålig. Jag tror att det ser ut (för mig) som att bokstäverna flyter ihop lite. Det kanske skulle gå med någon sorts ljusgrå nyans? Eller ljus mellangrå? Om jag ska testa själv vad jag tror är bra så måste jag först fundera ut hur jag ska göra detta i gimp och då måste jag be om att få återkomma. Fråga om ni fattar det som sker i vad ni ser, plåga er och skratta åt er del i detta spel spana, det viktigt!, ty ni bör innan ni dör ana att man riktigt har er roll under kontroll -Virus, Sture Lönnerstrand, 1960 (omslaget, baksidan) |
||
|
![]() |
(#4)
![]() ![]() |
![]() Citat:
Jag måste hålla med om att det är rätt snyggt ändå på rent tekniska meriter, men jag ogillar verkligen sådana "splash-screens" på webbsidor. Medan jag skrev det här inlägget hade jag några idéer jag sedan förkastade innan jag ens kom så långt till att klicka på Preview. :-) Men nu tror jag att jag har en idé. Vad sägs om en layout där ansiktet har en roll att fylla? Man skulle kunna tänka sig att minska ner nyllet i storlek lite, och sätta det som en anfangliknande dekoration i det gröna textfältet. Sedan stuvar man om texterna så att texten "Tycker du att" är i det gröna fältet och "Ung Pirat är" är i det vita fältet. På det sättet anknyter man lite till en avatar i ett forum eller något liknande. Det ser liksom ut som att det är maskoten i sig som frågar "Tycker du att...", typ. På det sättet får man också tydligt intrycket av att piratnyllet inte är en logo, utan en maskot. En talesperson så att säga. Det får definitivt inte bli för stort heller som ett permanent inslag, utan gärna kanske hälften så bred och hälften så hög som den är nu, som ett avatarliknande element. Annars får man lätt "storebror-ser-dig-vibbar" (fast bara med ett öga). Vilket jag tror att UP vill undvika. ![]() Jag har gjort en mockup. Fick inte rutorna att flöda helt rätt. Men det är mest den gröna rutan jag vill peka på som ett exempel. Att flöda om rutorna så att de blir rätt höjd blir en senare fråga. :-) http://www.piratpartiet.se/lab-pv2b/up1/ |
|||
|
![]() |
(#5)
![]() ![]() |
![]() Citat:
Istället för borttoning så kan man ju leka med lite andra effekter. Jag föreslår cookielösningen för att bara visa den första gången man är på sidan. Eller så kan vi låta maskoten ha lite olika saker för sig lite random på olika sidor. Ge den lite liv typ... Fast det låter som en rätt bra time sink ![]() |
||
![]() |
(#6)
![]() ![]() |
![]()
Så, nu ska xhtml vs IE vara löst permanent. Har också fixat textbredden enligt ovan.
pv2b: Hängde inte riktigt med i ditt resonemang där, men jag gillar ditt förslag (gillar dock splach-screen bättre...). Jag skulle dock placerat logon till höger i textrutan, snarare än till vänster Sen så hade jag förstått det som att "UP gubben" (namn?) ÄR Ung Pirat's loga, men att vi använder oss av piratrörelsens logo (P-seglet) mycket, åtminstone tills dess att "UP gubben" blivit inarbetad ordentligt hos allmänheten. (Notera att P-seglet numera är piratrörelsens, och inte enbart Pirat Partiets loga, då den blivit approprierad av en väldans massa andra, främst syskonpartier, också). John: Cookie lösningen låter rimlig, men för övrigt så har jag bättre saker att göra. Bland annat så måste jag ju bli expert på Drupal teman senast tills på lördag... — "Tomten", insändare till SvD Kopiering är lika mycket stöld som fotografering är kidnappning. — Fritt tolkat av lholmq42 |
|
![]() |
(#7)
![]() ![]() |
(#8)
![]() ![]() |
![]() Citat:
— "Tomten", insändare till SvD Kopiering är lika mycket stöld som fotografering är kidnappning. — Fritt tolkat av lholmq42 |
||
![]() |
(#9)
![]() ![]() |
(#10)
![]() ![]() |
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
hemsidan | Mab | Piratstudenterna i Uppsala | 0 | 2008-03-02 22:33 |
Hemsidan 2.0 | John Nilsson | Hemsidan för Ung Pirat | 7 | 2007-09-03 20:39 |
Vad är det med hemsidan? | Mårten Fjällström | Forumgruppen/teknisk support | 8 | 2007-06-26 14:42 |
Hemsidan | drevis | Mediagruppen | 1 | 2007-05-05 22:18 |
Hemsidan | Lukas Klingsbo | PP i media | 1 | 2006-06-01 15:36 |